Posted on 22.08.17 in Inštituti, Univerze

Dokazi o sipanju svetlobe na svetlobi

Skupina ATLAS, v kateri že 20 let delujejo znanstveniki z Insituta Jožef Stefan (IJS) in Fakultete za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani, je v ponedeljkovi izdaji revije Nature Physics objavila dokaze za sipanje svetlobe na svetlobi. Čeprav je foton kot kvant svetlobe nevtralen, je interakcija med fotoni mogoča preko kvantne elektrodinamike. Proces je ostal skrit dolga desetletja, ker dosegljiva električna polja niso bila dovolj močna. Šele pri trkih svinčevih ionov v nadgrajenem LHC je postalo relativistično ojačeno polje v okolici ionov dovolj močno, da so lahko zaznali interakcijo med pripadajočimi fotoni. ATLAS je prečesal 4 milijarde trkov in našel 13 kandidatov za sipanje fotonov. Dogodki so zares spektakularni, saj v detektorju razen dveh fotonskih pljuskov v kalorimetru ni prav ničesar. Rezultat ima signifikanco 4,4 standardne deviacije, kar ga uvršča med dokaze; manjkajočih 0,6 do odkritja si obetajo pridobiti konec letošnjega leta.

Članek najdete na: http://www.nature.com/nphys/journal/vaop/ncurrent/full/nphys4208.html?foxtrotcallback=true