Posted on 25.07.17 in Featured, Galerije, Inštituti, Video

dr. Borut Mavrič, NIB:  Tujereodna rebrača povzroča velike težave v ribištvu

dr. Borut Mavrič, NIB: Tujereodna rebrača povzroča velike težave v ribištvu

Na Morski biološki postaji Nacionalnega inštituta za biologijo (NIB), raziskovalci že vrsto let proučujejo morsko dno ob slovenski obali in na območju Tržaškega zaliva, kjer so prav podvodna vzorčenja odkrila vrsto nenavadnih stvari in tudi izjemno pestrost življenja. Med raziskovalci je tudi dr. Borut Mavrič, morski biolog, znanstveni sodelavec, ki proučuje biodiverziteto podvodnega življenja in pri vzorčenju posega predvsem po neinvazivnih metodah. Proučuje tudi tujerodne vrste in opravlja raziskave hrustančnic. Je sodelavec mednarodnega projekta TRECORALA in soavtor monografske študije BIOGENIC FORMATION IN THE SLOVENIAN SEA skupaj s sodelavcema Lovrencem Lipejem, Martino Orlando -Bonaca.

Foto: NIB

Dr. Mavrič, ki veliko svojega raziskovalnega dela opravi kot potapljač v vseh letnih časih, pove, da so podvodna vzorčenja odkrila veliko nenavadnih in zanimivih stvari, predvsem izjemno pestrost podvodnega življa. Opisuje izjemno gostoto še živih kolonij kamene korale in izjemno veliko množico različnih vrst morskih živali in koraligenih alg, ob tem pa raziskovalci nahajajo tudi bogato ribjo združbo, kar kaže na edinstvenost prostora. Kot raziskovalec sodeluje tudi z drugimi inštituti na območju Jadrana, zato je prepričan, da bodo nadaljna raziskovanja lahko izboljšala tudi razumevanje ekoloških odnosov in procesov, vzorcev in principov naseljevanja biogenih formacij in osvetlila vpliv človeške dejavnosti na take združbe.