Posted on 12.06.17 in Featured, Galerije, Inštituti, Video

ERC »PROOF OF CONCEPT«  je prejel prof. dr. DRAGAN MIHAILOVIĆ

ERC »PROOF OF CONCEPT« je prejel prof. dr. DRAGAN MIHAILOVIĆ

„Vsak znanstveni dosežek ima prej ali slej veliko uporabno vrednost“, poudarja prof. dr. Dragan Mihailović, eden naših najboljših in najuspešnejših znanstvenikov. Je vodja Odseka za kompleksne snovi Instituta »Jožef Stefan«, na razpisu Evropskega raziskovalnega sveta (ERS) je pridobil ERC »Proof of concept« projekt, namenjen razvijanju komercialnega koncepta raziskovalnih odkritij.

»Ultrafast charge density wave memory for quantum computing« (Ultrahitri gostotno valovni spomin za kvantno računalništvo), je naslov projekta, ki izhaja iz temeljnih raziskav na ERC projektu, posvečenemu raziskavam prehodov in potekajo na ultra hitri časovni skali. Mihailović bo s skupino raziskal potencialno uporabo novo odkritega pojava v kvantnih elektronskih materialih za pomnilniško tehnologijo, ki bi omogočala izjemno visoke hitrosti in nizko porabo energije. Kot poudarja prof. Mihailović, ni že desetletje in več vidnega hitrega napredka v hitrosti računalniških procesorjev na osnovi silicijeve tehnologije, hitrega povečanja porabe energije na področju informacijske tehnologije in tudi ne zahtev po večjih računalniških zmogljivostih. Sredstva dodeljenega projekta bodo omogočila ugotavljanje izvedljivosti pomnilniških naprav v okviru ultra hitrega nizko temperaturnega kvantnega računalništva, definiranje pomembnih nerešenih tehničnih vprašanj za izvajanje ter oceno časovnega okvira za širšo komercialno uporabo. Ob napovedanem milijardnem evropskem Quantum Technology Flagship programu pa predstavlja pomembno tehnološko prednost v konkurenci z ameriškim, japonskim in kitajskim razvojem HPC.

Predstavitev projekta najdete na http://cdwmemory.weebly.com .

ERC sicer podeljuje sredstva za raziskovalne projekte na štirih ravneh: medtem ko je ERC »Starting grant« namenjen mlajšim raziskovalcem 2–7 let po doktoratu, »Consolidator grant« raziskovalcem 7–12 let po doktoratu, »Advanced grant« pa priznanim raziskovalcem, je ERC »Proof of concept« projekt namenjen raziskovalcem, ki so ERC projekt že prejeli in želijo raziskati poslovni in družbeni potencial rezultatov projekta.