Posted on 4.10.17 in Featured, Galerije, Univerze, Video

Evropska noč raziskovalcev, 29. 9. 2017

V okviru vseevropskega projekta Evropska noč raziskovalcev, so v sedmih krajih po Sloveniji potekale številne aktivnosti, s katerimi želijo konzorcijski partnerji približati poklic znanstvenika mladim in širši javnosti. Skozi eksperimente, predstavitve, delavnice za odrasle in otroke, vodene izlete v laboratorijih, kvize o znanosti in podobno, so bile obiskovalcem ponujene priložnosti, da se prepričajo, da je znanost lahko ne le pomembna za ekonomski in družbeni razvoj, ampak da je lahko tudi zabavno doživetje v sproščeni družbi znanstvenikov, raziskovalcev. Projekt ob tem tudi seznanja z evropskimi pa tudi nacionalnimi programi financiranja in drugimi ukrepi, namenjenimi razvoju kariere raziskovalcev, raziskovalnem delu, opremi in privlačnim delovnim pogojem.

Slovenski konzorcij, (ki ga sestavljajo Univerza v Mariboru kot vodilni partner, Univerza na Primorskem, Univerza v Novi Gorici, Nacionalni inštitut za biologijo iz Ljubljane in Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer) je bil na natečaju, ki ga razpisuje Evropska unija v okviru programa za raziskave in inovacije – Obzorje 2020 (Marie Skłodowska-Curie), uspešen in izbran za izvedbo vseevropske Noči raziskovalcev pod sloganom »Znanost za življenje« za obdobje dveh let (2016 in 2017). Evropska noč raziskovalcev, ki v Sloveniji poteka pod sloganom »Znanost za življenje« je potekala v Brežicah, Izoli, Kopru, Ljubljani, Ljutomeru, Mariboru in Novi Gorici ter hkrati v 250 evropskih krajih. Natančen program vseh aktivnosti je bil objavljen na spletni strani www.znanostzazivljenje.si. V sklopu dogodkov je letos sodelovala tudi Javna agencija za raziskovalno dejavnost RS, ki je pripravila predstavitev dosežkov “Odlični v znanosti” s področja biotehnike.

Nacionalni inštitut za biologijo (NIB)pa je v okviru projekta pripravil tudi omizje, kjer so udeleženci različnih strok, poklicev, izkušenj in znanj govorili o svojem odnosu do pomena znanja, popularzaciji znanosti, pomembnosti poklica raziskovanja itd. V razpravi so sodelovali: doc. dr. Matjaž Kuntner, z Nacionalnega inštituta za biologijo, prof. Ivica Tomić, s Tehnične gimnazije Novo mesto, dr. Blaž Florjanič (Product Division Consumer Products, Head of Development (PCP-TDF1)) iz BSH Hišni aparati d.o.o. Nazarje in Nina Slaček, novinarka RTV Slovenija.