Posted on 11.10.19 in Univerze

Hallersteinovo znanstveno delo

Univerza v Ljubljani pripravlja v sklopu 100. obletnice vrsto dogodkov, tokratni, v ponedeljek, 14. oktobra 2019,  odvijal se bo v Zbornični dvorani Univerze, bo posvečen astronomu, slovenskega rodu Avguštinu Ferdinandu Hallersteinu. Hallerstein, eden vodilnih znanstvenikov svojega časa, si je v 18. stoletju v času bivanja na Kitajskem prislužil izjemen položaj na cesarskem dvoru v Pekingu, saj je prejel naziv mandarin 3. stopnje. Na ogled bo tudi replika njegove ekvatorialne obročaste krogle, zvezdnega opazovalnika. Repliko je podarila Kitajska akademija znanosti Slovenski akademiji znanosti in umetnosti kot priznanje za Hallersteinovo delo. Dogodek bodo z nagovori pospremili predstavniki Univerze v Ljubljani, Veleposlaništva Ljudske Republike Kitajske v Sloveniji, Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Slovenskega etnografskega muzeja, Arhiva Republike Slovenije, Kulturno-izobraževalnega društva KIBLA, Muzeja Mengeš. O pomenu Hallersteinovega dela bodo spregovorili Mitja Saje, Oddelek za azijske študije, UL FF, Bogdan Kolar, Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani, Baichun Zhang, Institute for the History of Natural Sciences, Chinese Academy of Sciences, Tomaž Zwitter, Fakulteta za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani, Zhuoye Huang, Institute for Sinological Studies, Beijing Language and Culture University, Beijing, dogodek pa bo povezovala Nataša Vampelj Suhadolnik s Filozofske fakultete UL.

Foto: wikipedia