Posted on 16.02.18 in Univerze

Natečaj piezije v slovenščini

PIfilologija zajema različne mnemotehnične tehnike, ki nam lahko pomagajo pri znanju največjega možnega števila decimalk števila PI. En od načinov je PIezija – torej poezija, v kateri mora število črk v n-ti besedi sestavka biti enako n-ti decimalki v desetiškem zapisu števila PI. Verjetno najbolj znana PIezija v angleščini je: “How I need a drink, alcoholic of course, after the heavy lectures involving quantum mechanics.” (3,14159265358979).

V okviru Izletov v matematično vesolje so prvo izbiranje PIezije v slovenščini z natečajem izvedli leta 2014. Takrat so izbrali najboljše Piezije, med katerimi je bilo tudi eno prozno delo. Navdušeni so bili nad umetniško vrednostjo prispelih del, ki so bila zapisana v različnih oblikah, presegala pa so 130 decimalk števila pi.

Organizatorji verjamejo, da ustvarjanje, ki združuje umetnost in matematiko ni izpeto, zato ponovno organizirajo natečaj za PIezijo v slovenščini. Tudi letos bodo zmagovalno PIezijo razglasili prav na dan števila pi, 14. 3. 2018,. Natečaj je odprt do 7. 3. 2018, več informacij pa najdete na sledeči povezavi.