Posted on 3.10.16 in Featured, Galerije, Inštituti, Video

»Noč raziskovalcev«, razprava o dogodku

Vsakoletna prireditev Noč raziskovalcev poteka v okviru evropskega projekta, dogodki pa se zgostijo zadnji petek v mesecu septembru. Tudi letos so se v osmih slovenskih in 250 evropskih mestih odvijale številne aktivnosti. Konzorcij petih institucij, ki ga je kot vodilni partner vodila Univerza v Mariboru, je s prireditvami želel približati poklic znanstvenika mladim in tudi širši javnosti. Sicer pa so člani slovenskega konzorcija še Univerza na Primorskem, Univerza v Novi Gorici, Nacionalni inštitut za biologijo in Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer. Prireditev Evropske noči raziskovalcev pa je potekala pod sloganom »Znanost za življenje«.

Osrednji namen projekta »Znanost za življenje« je poklic raziskovalca, znanstvenika približati širši javnosti, zlasti mladim. Skozi vrsto aktivnosti se ozavešča o družbeno pomembni vlogi raziskovalcev, znanosti in njenem vplivu na vsa področja človekovega delovanja, ponuja uvid v razvoj kariere raziskovalca, raziskovalnemu delu, opremi in delovnim pogojem.

Ob samem dogodku je potekala tudi razprava strokovnjakov različnih področij, ki so kot raziskovalci, gospodarstveniki, učitelji, novinarji tako ali drugače povezani z vprašanji znanosti in raziskovanja. Svoje videnje, izkušnje, razmisleke in ocene takih prireditev so izrekali mag. Tatjana Marčac Grahek, direktorica Kemomeda, izr. prof dr. Maruša Pompe Novak, z Nacionalnega instituta za biologijo (NIB), dr. Miomir Kneževič. Biotehnolog in direktor podjetja Educel, Nada Udovč Kneževič, biologinja in profesorica na Biotehničnem centru Ljubljana-Enota Gimnazija in veterinarska šola ter Maja Ratej, novinarka Vala 202. V organizaciji NIB  je bil pogovor pripravljen za namen končne analize dogodka v sklopu Noči raziskovalcev, za Trombo pa smo ga posneli zaradi vsebinsko zanimivih stališč in razmišljanj o vprašanju znanosti in raziskovanja, ki so zanimiva tudi za širšo javnost.