Posted on 22.11.17 in Featured, Galerije, Inštituti, Video

Prof. dr. Marko Fonović, IJS: Metoda DIPPS pomaga razvoju farmacije

Farmacija je eno najhitreje razvijajočih se področij, zaradi specifičnosti družbenega razvoja zahodnega, razvitega sveta, pa se bo razvoj farmacije gotovo še pospešil. Znanstveniki, ki proučujejo   nove  sestavine ali postopke za učinkovitejšo farmacevtsko industrijo, morajo imeti veliko znanja, kreativnosti, smelosti in ne nazadnje tudi podjetnosti. Teh lastnosti gotovo ne manjka skupini znanstvenikov Instituta Jožef Stefan (IJS), ki so opisali novo metodo določevanja specifičnosti proteaz – skupine encimov, izjemno pomembnih za zdravje. Vodja skupine prof. dr. Marko Fonović pojasnjuje, da bi z metodo pospešili in poenostavili postopek razvoja zdravil.

Obstoječe metode, ki so na voljo, so namreč dolgotrajne in eksperimentalno zapletene in zaradi nekaterih omejitev ne dajo vedno zanesljivega rezultata. Nov pristop, ki so ga razvili, pa omogoča učinkovito in zanesljivo a hkrati hitro določanje specifičnosti proteaz.  Metoda, poimenovana DIPPS, je tudi edina, ki omogoča določitev specifičnosti proteaz, ki delujejo v ekstremnih razmerah, kot so visoke temperature (od 50 do 100 stopinj Celzija) ter v kislem oziroma bazičnem okolju.

image description

Prof. Fonoviću potrebnega znanja gotovo ne manjka, saj je po diplomi iz kemije podiplomski študij nadaljeval na Medicinski fakulteti in doktoriral iz biokemije in molekularne biologije. Nato se je izpopolnjeval na Medicinski fakulteti univerze Stanford v ZDA, kjer se je specializiral za področje analize proteinov in masne spektrometrije. Na IJS je zdaj tema njegovega raziskovalnega področja identifikacija proteaznih substratov in določitev njihove vloge pri fizioloških in bolezenskih procesih.

Celoten članek je na voljo na http://emboj.embopress.org/content/36/16/2455