Posted on 27.09.18 in Featured, Galerije, Univerze, Video

Prof. dr. Miha Ravnik, FMF UL:  Znanje je srčika družbe

Prof. dr. Miha Ravnik, FMF UL: Znanje je srčika družbe

Fizika kot znanstvena veda je imela primat v minulem stoletju in jedrska tehnologija je bila središčna tema tega obdobja. Pogovor s fiziki pa odkriva, da jim ne manjka senzibilnosti do vprašanj, ki jih utegnejo imeti njihova odkritja na širši družbeni razvoj. To vsekakor velja tudi za prof. dr. Miho Ravnika, ki dela v okviru raziskovalne Skupine za fiziko mehkih in delno urejenih snovi na Fakulteti za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani (FMF UL) in Odseka za fiziko trdnih snovi na Institutu Jožef Stefan. Ravnik z intelektualno širino pojasnjuje tudi razmere v znanosti predvsem v odnosu do širših razvojnih vprašanj. Njegova moč intelektualne radovednosti mu prav tako odpira svetove onkraj strogo zamejene fizike, veliko razmišlja družbenem razvoju, o novih znanstvenih spoznajih na področjih, ki bodo zaznamovala to stoletje, o mestu in vlogi fizike v povezovanju s sorodnimi vedami, ki utegnejo postati hot topic raziskovanja.

Z raziskovalnim delom se je usmeril v vsebine fizike mehkih snovi, v povezavi s temami iz fotonike, optike, mikro-fluidike, in proteinske biofizike. Raziskave pokrivajo vsebine koloidov, tekočih kristalov, biosenzorike, optike in fotonike anizotropnih snovi, topološke materiale in aktivne snovi, ter tečejo vzdolž treh glavnih raziskovalnih smeri: strukture v kompleksnih tekočinah, kompleksna optika in fotonika anizotropnih materialov ter aktivna in pasivna mikrofluidika kompleksnih tekočin. Delo Ravnika temelji na računalniškem in analitičnem modeliranju, ter je tipično močno povezano z eksperimenti. Aktivna sodelovanja tako vključujejo raziskovalne skupine I. Muševiča (IJS), D. Kuzmana (Lek), I. Smalyukha (Colorado Boulder, ZDA), S. Morrisa (Oxford, VB), F. Sagueza (Barcelona, Španija) in J. Dontabhaktuni (Hyderabad, Indija). Po končanju doktorata na FMF je bil še dve leti in pol kot EU Marie Curie podoktorski raziskovalec na Univerzi v Oxfordu. Njegove objave obsegajo kar 60 znanstvenih člankov, ki imajo 3000 citatov. Uspešno je pridobil tudi več raziskovalnih projektov iz EU, ARRS, industrije in tudi USAF&EOARD.