Posted on 11.05.18 in Inštituti

Začel se je tradicionalni mesec za več znanosti na Slovenskem

Med 9. majem in 9. junijem organizira Slovenska znanstvena fundacija (SZF) tradicionalni mesec za več znanosti na Slovenskem. Glavna aktivnost v letu 2018 bo akcija zbiranja denarnih sredstv za prost vstop vseh radovednih in vedoželnih ljudi, zlasti mladih, ki se izobražujejo, na 24. slovenski festival znanosti z mednarodno udeležbo Narava, človek in eksperimenti.

Zakaj SZF organizira tradicionalni mesec za več znanosti na Slovenskem?

Predvsem zato, da ljudi opozori na pomen znanosti za razvoj in uveljavljanje posameznika, organizacij ter celotne slovenske družbe. Na Slovenskem imamo relativno veliko dobrih idej za reševanje znanstvenih problemov, ustvarjalne raziskovalce vseh delujočih generacij in neizkoriščene potenciale raziskovalcev v tretjem življenjskem obdobju. Nerazumljivo je, da odgovorni ne prepoznajo pomena večjih vlaganj v znanstvenoraziskovalno dejavnost in tudi ne sprejmejo odločitev, ki bi sprostile ustvarjalno delovanje v večjem obsegu kot priložnosti za razvoj družbe.

Tradicionalni mesec znanosti v okviru SZF tako želi vplivati predvsem na ozaveščenost ljudi glede znanosti, hkrati pa želi spodbudo narediti praktično, konkretno. V okviru SZF že teče akcija zbiranja donacij in dotacij za letošnji festival znanosti, ki bo potekal med 25. in 27. septembrom. Festival je največja večdnevna prireditev SZF, namenjena popularizaciji znanosti še zlasti z razvijanjem dialoga med raziskovalci in zainteresiranimi javnostmi.

Katere vsebine bodo v ospredju na letošnjem slovenskem festivalu znanosti?

Z različnimi vsebinami bodo izvajalci festivala udeležencem približali v dialogu odgovore na vprašanja, ki so vezana na razumevanje in razvnanje glede načrtovanja in izvajanja eksperimentov – pa ne le v laboratorijih, ampak tudi širše. Še zlasti bo v ospredju prenašanje stališč in ocen o pomenu eksperimentov z živalmi in ljudmi. Udeleženci bodo razpravljali tudi o napredku pri razumevanju narave in človeka, o naravi kot predmetu družbenih sprememb, procesov in (ne)soglasij.

Ali bo letošnji mesec za več znanosti kaj drugačen od predhodnih?

Prav v času letošnjega meseca za več znanosti na Slovenskem bo SZF vstopila v 25. leto svojega poslanstva. To se bo zgodilo 16. maja in ta dan bo zasedal Svet ustanove, skupni organ soustanoviteljev SZF. Med drugim bodo predstavniki soustanoviteljev razpravljali o usmeritvi prednostnih aktivnost SZF v obdobju do konca maja 2020.