Posted on 27.12.16 in Inštituti

Znanost med knjigami: Neurni valovi, burje in meteorološki cunamiji

Temeljne fizikalne zakone morja in atmosfere dokaj dobro poznamo. Žal pa to ne pomeni, da dobro razumemo tudi procese, ki določajo njuno vedenje in medsebojne vplive. O tem vemo presenetljivo malo – to predstavlja velik znanstveni izziv, obenem pa ni brez varnostnih in gospodarskih posledic.

V pogovoru, ki bo potekal 5. januarja ob 18. uri v Knjigarni Konzorcij v Ljubljani bomo spoznali nekaj najsilovitejših procesov, ki se odvijajo kot posledice interakcij med atmosfero in oceanom, zlasti zgostitve morske vode, ki jih v Jadranskem morju povzroči močna burja in ki navkljub lokalnosti burje sežejo globoko v Sredozemlje. Dr. Matjaž Ličer bo v pogovoru z Renata Dacinger govoril o neurnih valovih, ki povzročajo vsakoletno poplavljanje Benetk in Pirana, nastanejo pa zaradi medsebojnih vplivov vetrov, zračnega pritiska ter plimnih valov. Opisal bo tudi pojav t.i. meteoroloških cunamijev, destruktivnih oceanskih valov, ki se pojavljajo v ozkih zalivih v Jadranu in Sredozemlju zaradi hitrih srememb zračnega pritiska in ki povzročajo ogromno škodo.

Dr. Matjaž Ličer je fizik in raziskovalec na Morski biološki postaji Nacionalnega inštituta za biologijo. Ukvarja se z matematičnimi simulacijami fizike morja, zlasti z interakcijami med oceanom in atmosfero, zanimajo pa ga tudi vplivi teh procesov na poplave v celinski Sloveniji. Poleg fizike ga zanimajo družbene vloge naravoslovnih znanosti in humanizma ter sodobna filozofija. Jeseni 2014 je pri Založbi ZRC v njegovem prevodu izšla Einsteinova knjiga O posebni in splošni teoriji relativnosti.

Foto: ZNC