Posted on 8.02.19 in Inštituti

3. srečanje SAZU in mladi

Osnovni namen srečanja, ki postaja tradicionalno in so ga poimenovali Prebujanje plemenitosti in modrosti, je približati najvišjo znanstveno in umetniško ustanovo – njeno poslanstvo, članstvo in dosežke najpomembnejših slovenskih znanstvenikov in umetnikov – mladim, šolajočim se ljudem. V nadaljevanju pa tudi vzpostaviti trajnejše povezave med Akademijo in srednjimi šolami na Slovenskem.

Mladim, ki jih zanima znanost in ki so pred odločitvijo o usmeritvi svojega potenciala, želimo na vsakem letnem srečanju predstaviti utrip enega izmed akademijskih razredov. Lani je bilo srečanje na temo slovenskega jezika, zato so pri njem sodelovali člani II. razreda SAZU za filološke in literarne vede, letos pa bo osrednjo vsebino oblikoval III. razred za matematične, fizikalne, kemijske in tehniške vede.

Letošnje srečanje z mladimi bo v znamenju fizike osnovnih delcev. Znanstveniki, ki ob pospeševalnikih raziskujejo v evropskem raziskovalnem centru CERN in na japonskem institutu KEK, bodo dijakom približali to vznemirljivo področje znanosti. Govor bo o kilometre dolgih pospeševalnikih, kot stanovanjski blok velikih detektorjih, o zanimivih rezultatih raziskav in o tem, kaj vse je še neznano. Popoldne se obeta prava poslastica, mladi se bodo lahko preizkusili kot pravi raziskovalci. Z računalniki bodo pregledovali podatke, ki so jih fiziki zajeli v CERN-u na Velikem hadronskem trkalniku (LHC) in pri eksperimentu Belle na Japonskem, in poskušali najti nove delce.

Foto: SAZU