Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on 13.07.20 in Podjetništvo, Start Up

ABC Accelerator in EIT Digital Venture Program pokazala najbolj inovativne digitalne ideje v regiji

ABC Accelerator in EIT Digital Venture Program pokazala najbolj inovativne digitalne ideje v regiji

»Venture Program se je pravzaprav začel kot eksperiment s prijatelji iz ABC Acceleratorja in Acceleratorja Foundation iz Grčije, saj smo želeli mlade podjetnike spodbuditi na njihovi poti.  Program je postal nesluten uspeh, ki smo ga dosegli z znanjem, povezavami in tudi s finančnim vložkom v ekipe. Glede na lansko leto, se je število prijav podvojilo, glede na pilotno izvedbo iz leta 2018 pa povečalo za 6-krat« je povedal Fabio Pianesi, vodja mednarodnega sodelovanja za EIT Digital.

Letos so pri EIT Digital še povečali finančno podporo ekipam v programu. V treh korakih je zdaj možno dobiti skupno 25.000€ v primerjavi z lanskimi 15.000€. V torek 7. julija so se predstavile start-up ekipe BeHealthy, Crop Shepherd, Izzy, Optifood, Shop Guru in Vision Anchor, ki prihajajo iz Bosne in Hercegovine, Hrvaške, Severne Makedonije, Slovenije in Srbije.

Od 300 prijav je bilo skoraj 90 prijav za letošnji EIT Digital Venture program iz Slovenije, Bosne in Hercegovine, Črne gore, Hrvaške, Severne Makedonije in Srbije. To dokazuje, da so zgodnji start-upi v regiji prepoznali, da strokovna podpora, ki je dostopna preko spleta in finančna sredstva predstavlja zmagovalno kombinacijo za ekipe z idejo, ki ubirajo prve korake na trgu. Za udeležbo v inkubatorskem programu, ki ga izvaja ABC Accelerator in začetno finančno podporo s strani EIT Digital, je bilo letos izbranih šest najbolj perspektivnih strat-upov iz regije. Predstavili so se pred dvočlansko komisijo, ki sta jo sestavljala Eva Sever iz Poslovnih Angelov Slovenije in Jošt Faganel, multidisciplinarni podjetnik.

 Domen Hadalin, povezovalec dogodka in start-up manager pri ABC Acceleratorju je poudaril, da gre zasluge za veliko zanimanje za program pripisati temu, da program »ekipe z idejami tudi finančno spodbudi, potem pa napredek nagrajuje z nadaljnjimi finančnimi vložki, kar je v regiji prej izjema kot pravilo. Poleg tega veliko prednost predstavlja tudi dejstvo, da se je program hitro prilagodil in je letos prvič v celoti izveden preko spleta.«

»Bolniške odsotnosti stanejo podjetja veliko denarja. Z našo rešitvijo bodo podjetja prihranila, njihovi zaposleni pa bodo bolj zdravi,« je svojo idejo predstavila Hana Ćosić, ki bo v svoji aplikaciji BeHealthy uporabila vedenjsko znanost za ustvarjanje zdravih navad.

Pavle Pavlov je predstavil ShopGuru, ki je v manjših srbskih trgovinah že testirala svojo rešitev za pametnejše nakupovanje. Njihova aplikacija nakupovalcem omogoča, da ustvarijo nakupovalni seznam in jim pokaže kje v trgovini najdejo izdelke. Zbrane podatke o nakupovalnih navadah potrošnikov, bodo ponujali trgovcem, ki bodo njihovi naročniki.

Marko Mitrović je svojo idejo o platformi Optifood dobil neposredno od svojih strank v fizični trgovini, ki je v Mariboru dve leti prodajala hrano pred iztekom roka uporabe. Preizkušen koncept želi prenesti na splet in s tem preprečiti še več zavržene hrane.

Avtomatizacija in digitalizacija plačevanja stalnih stroškov pa je rešitev, ki jo razvija Izzy.  Mihajlo Nikolovski pravi, da bo njihova aplikacija uporabnikom omogočila boljšo uporabniško izkušnjo od trenutnih bančnih rešitev na trgu.

Še ena slovenska ekipa pa razvija Vision Anchor, ki mu Matija Jašarov na kratko reče kar »baby monitor za vaše sidro«. Gre za podvodno kamero na boji s pomočjo katere boste lahko na morju ves čas, tudi ponoči, videli svoje sidro. Kamera bo povezana z mobilno aplikacijo, uporabniku pa sporoča tudi nezaželene premike sidra.

Na rastoči potencial zelenega trga, pa je opozoril Leon Andrec, ki z ekipo razvija Crop Shepherd, avtonomnega robota, ki bo z laserjem uničeval plevel na organskih kmetijah.

Polona Juvančič, ABC-jeva koordinatorka EU projektov, pravi, da so z napredkom ekip zelo zadovoljni. »Čeprav so ekipe na začetku svoje poti, so v nekaj tednih intenzivnega dela z mentorji, naredili velik preskok naprej. Cilj programa je, da naredijo najosnovnejšo obliko produkta in ustanovijo podjetje do 1. septembra 2020, vendar pričakujem, da bodo naredili precej več.. Vsekakor jih čaka še veliko samostojnega dela. Če bodo  poslušali odzive s trga, bodo čez leto ali dve pripravljeni na ABC-jev dvakrat nagrajeni program pospeševanja.«

Več o samem EIT Digital Venture Programu www.eitdigital.eu/venture-program

 

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *