Posted on 6.03.20 in Inštituti

Biotehnološko stičišče bo pomembna okrepitev za raziskave biotehnologije in ved o življenu

Na Nacionalnem inštitutu za biologijo (NIB) sta resorni minister Jernej Pikalo in direktor NIB Matjaž Kuntner podpisala pogodbo za gradnjo novega Biotehnološkega stičišča Nacionalnega inštituta za biologijo (BTS – NIB), katerega investicija bo znašala 20 milijonov Eur in predstavlja eno največjih  investicij pomembnih za nacionalno kot regijsko raziskovanje  področja biotehnologije in ved o življenju.

Projekt bosta sofinancirala Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija v skladu z Operativnim programom za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014 – 2020. Upravičeni stroški investicijskega projekta znašajo 20 mio EUR, od katerih je finančni prispevek Evropskega sklada za regionalni razvoj kot prispevek Evropske unije 16 mio EUR, 4 mio pa prispeva Republika Slovenija iz državnega proračuna.

“Nov objekt za raziskovalce predstavlja pomembno pridobitev neto površine v obsegu 6.560,12 m2. V času podnebne krize in znatnih podnebnih sprememb, upadanja biodiverzitete, širjenja rastlinskih in človeških virusov, v času, ko predstavlja čisto okolje in ohranjanje čiste vode izziv tudi za Slovenijo, so raziskave in znanstveno delo NIB res kritično pomembne. Pomembne za Slovenijo, za regijo, ki ji pripadamo in seveda tudi globalno. Ta investicija bo umestila BTS –NIB med regionalne centre razvoja na področju biotehnologije, biologije in sorodnih ved,” je poudaril minister Jernej Pikalo.

Matjaž Kuntner, direktor inštituta, pa je prepričan, da bo stičišče omogočilo še večji razvoj znanstvenega področja…“ NIB bo s to infrastrukturo pridobil moderne prostore, kjer bodo naše uveljavljene in priznane raziskovalne skupine lahko še bolj zavzeto razvijale vrhunsko znanost in hkrati realizirale povezovanje temeljnih znanosti o življenju z različnimi deležniki na aplikativnih področjih biotehnologije, farmacije, varovanja okolja in človekovega zdravja. Želimo ustvariti stimulativno znanstveno stiščišče, ki bo privlačno tudi za raziskovalce iz tujine, še posebej mlade slovenske talente, ki bi si želeli vrnitve v domovino.«