Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on 1.10.21 in Featured, Inštituti, Univerze, Video

Digitalizacija kurikuluma znanja

Digitalizacija kurikuluma znanja

V okviru spletnega portala za promocijo znanosti, inovativnosti in kreativnosti Tromba www.tromba.si) smo v razpravi  „Digitalizacija kurikuluma znanja“, znanje zaobjeli širše,  ne zgolj v polju izobraževalnega procesa.  In digitalizacija je v zadnjih mesecih postala tesno povezana z „digitalnim desetletjem“, časom, ko naj bi Evropa opolnomočila svojo tehnološko suverenost od zunanjih igralcev, povečala konkurenčnost v svetovnem digitalnem gospodarstvu, dala večji poudarek digitalizaciji in krepitvi zmožnosti inovacij na področju novih digitalnih tehnologij. Tako zastavljena agenda v ozadju preizprašuje opolnomočenje kadrov, ki bi sledili uresničevanju digitalne suverenosti. Tu pa se odpira vrsta vprašanj, ki po svoje razkrivajo zagate posameznih okolij. Slikovit je denimo primer,  da marsikateri študent danes zna delati z velikimi količinami podatkov, ki jih obdela s programskimi jeziki, ki so bili še pred nekaj leti rezervirani le za napredne programerje. In ko se dnevno preštevajo statistike, koliko mladih je na trgu dela, manjkajo analize, ki bi pojasnile zakaj marsikdo med njimi zavrača delo, ki mu ga ponuja obstoječa ekonomija, ker ima pač presežek znanja.  Malo slišimo o tem, da prihajajoča generacija Z, ki je spretna uporabnica digitalnih veščin, vedno bolj glasno stopa na prizorišče, tudi politično. In ravno na slednjem bi lahko prišlo do zgodovinskega premika.

In kako bomo pri nas sledili temu hitremu razvoju tudi ob dejstvu, da se gola računalniška moč podvoji vsakih osemnajst mesecev in določa vrtoglavi tempo tehnološkega spreminjanja. Po drugi strani pa nadzor nad delovanjem ekonomije prevzemajo vedno bolj ljudje, ki jih povezuje uporaba najsodobnejše informacijske tehnologije za opredeljevanje, obdelovanje in reševanje problemov.

O obsežnih vprašanjih stališča soočajo:  dr. Peter Wostner, ekonomist, UMAR, prof. dr. Andrej Bauer,  Fakulteta za matematiko in fiziko (FMF) Univerza v Ljubljani, Aljoša Domijan, univ. dipl. ing.  EnaA.com, podjetnik, investitor, Tomi Dolenc, mag. računalništva, Arnes, Akademska raziskovalna mreža, Andraž Tori, univ.dipl. ing., Zemanta, tehnolog, podjetnik in prof. dr. Dan Podjed, antropolog,  ZRC SAZU.

 

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *