Posted on 7.10.21 in Featured, Inštituti, Video

doc. dr. Matic Lozinšek, Institut Jožef Stefan (IJS) dobitnik ERC projekta: „Znanstveniki živimo na prepihu idej“

Delo znanstvenika ni nikoli ali zelo redko na očeh javnosti, zahteve in pričakovanja rezultatov njegovega dela pa so pogosto neizprosne. To smo lahko spoznavali v zadnjem letu ob nujnosti potrebe po cepivu za zaustavitev širjenja covidpandemije. Redko pa se sprašujemo, koliko let in desetletij trdega znanstvenega dela je v ozadju. Te vidike kognitivnega procesa nazorno in s pretanjenim občutkom razkriva doc. dr. Matic Lozinšek, ko zaključi…”Znanstveniki živimo na prepihu idej in  nujno je, da pogledamo preko plota svojih ozkih raziskovalnih področij. Tak pogled ti razširi obzorje in omogoča najti prebojno idejo.” In s prebojno idejo je dr. Lozinšek uspel v močni konkurenci kot dobitnik ERC (European Research Council)  Starting Grant  projekta. Za projekt Preizkušanje  omejitev  oksidacijskih stanj periodnega sistema s kemijo fluora pod visokimi tlaki,  HiPeR-F (Challenging the Oxidation-State Limitations of the Periodic Table via High-Pressure Fluorine Chemistry) je prejel 2,4 milijona evrov. Obsežno znanje pa je dr. Lozinšek po doktoratu iz kemije na Fakulteti za kemijo in kemijsko tehnologijo Univerze v Ljubljani nadgrajeval na Univerzi McMaster v Kanadi v okviru štipendije Marie Curie International Outgoing Fellowship. Sicer je docent na Mednarodni podiplomski šoli Jožefa Stefana in višji znanstveni sodelavec na IJS, kjer je marca 2019 s sodelavci prejel tudi projekt Direktorjevega sklada za ustanovitev Laboratorija za kemijo pod ekstremnimi pogoji.  Ukvarja se s sintezno anorgansko kemijo fluora in žlahtnih plinov, raziskavami snovi pod visokimi tlaki in je navdušenec za rentgensko kristalografijo.