Posted on 28.05.18 in Inštituti

Evropski sistem opazovanja (Zemljinih) plošč

29. in 30. maja bo v Ljubljani potekal informativni dan projekta EPOS – Evropski sistem opazovanja (tektonskih) plošč. Razumevanje zapletenega sistema Zemlje zahteva povezovanje raziskovalnih strategij in infrastrukture, da bi lahko določili ključne značilnosti njegove dinamike. Infrastuktura mora zajemati multidisciplinaren monitoring ter instrumente in opazovanja, ki so geografsko razširjeni. Projekt bo ustvaril enotno, trajnostno, permanentno in razširjeno infrastrukturo, ki bo vključevala terenske mreže geofizikalnega monitoringa, lokalna opazovanja (stalni terenski in vulkanski observatoriji) in eksperimentalne laboratorije v Evropi.

Od septembra lani je Slovenija polnopravna članica v Konzorciju Evropske infrastrukture za evropski sistem opazovanja plošč (EPOS-ERIC, EPOS-European Research Infrastructure Consortium). Nacionalna predstavnica EPOS za Slovenijo je dr. Stanka Šebela z Inštituta za raziskovanje krasa ZRC SAZU, ki je tudi eden od soorganizatorjev prihajajočega srečanja, namenjenega predvsem obveščanju javnosti.
Namen projekta pa je po besedah nacionalne predstavnice “zbiranje, urejanje, oblikovanje, shranjevanje podatkov o Zemlji s področja seizmologije, geologije, geodezije, magnetizma, vulkanologije, satelitskih podatkov. Podlaga za zbiranje takšnih podatkov je razumevanje premikov zemeljske skorje na področju Evrope z najnovejšimi pristopi in s sodelovanjem različnih ved o trdni Zemlji.”