Posted on 6.02.20 in Inštituti

Kemijski inštitut uspešen na zadnjem razpisu evropskih štipendij Marie Skłodowska-Curie

Evropske štipendije Marie Skłodowska-Curie (Individual Fellowships) je Kemijski inštitut (KI) pridobil na zadnjem razpisu za financiranje kar devetih projektov. Uspeh vsekakor umešča KI med najuspešnejše znanstvenoraziskovalne institucije v Sloveniji z izkazovanjem globalno primerljivih kazalnikov znanstvene odličnosti.

Trije vrhunski tuji podoktorandi bodo prejeli štipendije Marie Skłodowska-Curie, dva pa t. i. širitveno štipendijo (Widening Fellowship). Poleg odobrenih navedenih petih projektov, bo Evropska komisija podelila Pečat odličnosti (Seal of Excellence) še štirim projektom, ki bodo upravičeni za nacionalno financiranje raziskovalnih projektov iz sredstev Javne agencije za raziskovalno dejavnost RS (ARRS).

Uspešnost KI na letošnjem razpisu je bila izjemnih 31% (samo iz sredstev EU) in skupno 56% (z upoštevanjem slovenskega sofinanciranja). Evropsko povprečje znaša 12,5%. Skupna vrednost pridobljenih projektov presega 1,4 milijona evrov.

Ker gre za shemo, ki ne določa vnaprej natančnih tematik raziskovanja, je konkurenca na teh razpisih res velika. Na razpis je skupaj prispelo rekordnih 9.875 prijav, za odobritev projekta pa je potrebno doseči več kot 93 % vseh možnih točk.

Kemijski inštitut bo gostil izjemen projekt raziskovalke dr. Ane Crnković z nazivom NanoEx, ki se ukvarja z izboljšanjem učinkovitosti nanopor z genetsko kodiranimi nenaravnimi aminokislinami. Dr. Crnkovićeva bo raziskovala pod mentorstvom prof. dr. Gregorja Anderluha.

Dr. Maria Victoria Bracamonte iz Argentine se bo v okviru projekta SensBat ukvarjala z zasnovo novih pametnih baterij z vgrajenim elektrokemijskim senzorjem. Projekt poteka  pod mentorstvom prof. dr. Roberta Dominka.

Oba zgoraj navedena projekta sta bila ocenjena z več kot 97 % vseh možnih točk.

Raziskovalec dr. Reza Gholizadehaghoyeh iz Irana bo v projektu CO2Polymerisation preučeval pretvorbo ogljikovega dioksida v polimere v dveh korakih. Projekt južnokorejskega raziskovalca dr. Deepaka Verme z nazivom Cell2Carbox se bo ukvarjal s pretvorbo celulozne biomase. Raziskovalca bosta delala pod mentorstvom prof. dr. Blaža Likozarja.

Projekt raziskovalca dr. Mohammeda Azeezulla Nazrulla iz Indije z nazivom CO2-CAT-ALOG pa se ukvarja z nano-elektrokatalizatorji za pretvorbo ogljikovega dioksida. Projekt bo potekal pod mentorstvom izr. prof. dr. Nejca Hodnik.

Shema štipendij Marie Skłodowska-Curie omogoča odlično priložnost za obetavne podoktorske študente za izvedbo raziskav, različnih usposabljanj in mreženja raziskovalcev, kar pomembno pripomore k povečanju njihovih zaposlitvenih možnosti v akademskih organizacijah in industriji. Odlična podpora Nacionalne kontaktne točke v Sloveniji na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport pri promociji in razumevanju sheme Marie Skłodowska-Curie, ter sistematična inštitutska podpora raziskovalcem pri prijavah na ta izredno konkurenčen razpis, bistveno poveča možnosti pridobitve financiranja projekta.

Foto: ec.europa.eu