Posted on 24.05.21 in Featured, Inštituti, Video

Dr. Mark Pleško, znanstvenik in podjetnik: Protonska terapija bo dopolnjevala sistem personalizirane medicine

Med redkimi znanostmi, ki so zadnja desetletja doživele bliskovit razvoj, je gotovo medicina. V povezavi z drugimi vedami, kot je biologija in z uporabo matematike in novih tehnologij ter upravljanjem velike količine podatkov, omogoča boljše razumevanje zdravja in bolezni. In novodobni znanstveniki so z akvizacijo znanja postali rešitelji mnogih zapletenih usod. To dinamiko je še bolj razkril čas pandemije in skrb za prihodnji razvoj anticipira na inovacijah. Napovedi, da bomo v prihodnjih letih soočeni z drugimi epidemijami, predvsem epidemijo rakavih obolenj, povzročajo skrbi. A znanost bo morala ukrepati. Del teh pomembnih znanj ima tudi visokotehnološko podjetje Cosylab, vodilno v svetu na področju kontrolnih sistemov jedrskih pospeševalnikov in vodilno v svetu na področju programske opreme za protonsko terapijo zdravljenja raka. Soustanovitelj in vodja podjetja dr. Mark Pleško, jedrski fizik, ki ima redko zaželeno lastnost, da zna razumljivo pojasniti težka in zapletena vprašanja, kar mu omogoča izjemni opus znanja, zato lahko uspešno povezuje znanost in podjetništvo. Obsevanje raka s protonskimi žarki je učinkovito in natančno, pojasni Pleško, ima manj stranskih učinkov in ne poškoduje zdravega tkiva in organov. Razveseljivo je, da imamo v Sloveniji dovolj znanja, da center za protonsko terapijo postavimo tudi doma za naše paciente, hkrati pa nas to lahko postavi na zemljevid najrazvitejših držav. Dogovori že potekajo, pojasni Pleško, ki je tudi sicer dejaven kot predsednik Inženirske akademije Slovenije in predsednik upravnega odbora IJS.

Intelektualno zaledje in podjetniško moč podjetje Cosylab dokazuje tudi s podružnicami v ZDA, na Japonskem, na Kitajskem , Švedskem, v Švici in vpeto je v mnoge mednarodne projekte tako v Cernu, na univerzah Stanford in Harvard. Cosylab ponuja poglobljeno poznavanje in vrhunske kompetence s področja industrijskih standardnih razvojnih procesov, ki vključujejo sistemski inženiring, vodenje projektov in zagotavljanje kakovosti.

Foto: Jože Suhadolnik