Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on 20.03.17 in Univerze, Kreativnost

Na UL FE potekal Lego Masters 2017

Na UL FE potekal Lego Masters 2017

Že peto leto zapored je na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani (UL FE) potekal turnir Lego Masters 2017, na katerem je sodelovalo 12 študentskih ter 20 dijaških ekip. Letošnja naloga je bila poimenovana »Ujemi me, če me moreš« in je od ekip zahtevala izdelavo in programiranje sistema, ki zna slediti določeni trajektoriji, se na poligonu lokalizirati ter izogibati oviram. Dva robota sta tekmovala hkrati na isti progi, zmagala pa je ekipa, katere robot je ujel oz. se bolj približal nasprotnikovemu robotu. Pri tem se je položaje robotov in ovir določilo naključno.

Zmagovalci letošnjega tekmovanja v dijaški ligi dijaki so:

  1. mesto: ekipa Stari mački – Gašper Lončar, Janez Petauer in Jernej Pevec z mentorjem Tomislavom Viherjem, ŠC Celje, Gimnazija Lava,
  2. mesto: ekipa KAKAO – Domen Lipnik in Matej Žaberl z mentorjem Andrejem Grilcem, ŠC Celje, Srednja šola za kemijo, elektrotehniko in računalništvo,
  3. mesto: ekipa Megabota – Luka Četina in Žiga Volavšek z mentorico Karmen Kotnik, ŠC Celje, Gimnazija Lava,
Ekipa Stari mački - 1. mesto v dijaški ligi.

Ekipa Stari mački – 1. mesto v dijaški ligi.

v študentski ligi pa:

  1. mesto: ekipa Hroščki – Marko Hudomalj, Uroš Petkovič in Uroš Hudomalj,
  2. mesto: ekipa Über Kartoffel – Tine Šivec, Jernej Tinta in Domen Gregorin,
  3. mesto: ekipa Eh – Anže Gorjan Novak, Mark Lisičič in Žan Horvat.
Ekipa Hroščki - 1. mesto v študentski ligi.

Ekipa Hroščki – 1. mesto v študentski ligi.

Podeljena je bila tudi nagrada za inovativno rešitev, ki jo je prejela ekipa Polžki – Peter Krapež, Matej Jeglič in Žan Bunič.

Lego Masters sta organizirala Laboratorij za avtonomne mobilne sisteme (LAMS) ter Laboratorij za modeliranje, simulacijo in vodenje (LMSV) na UL FE. Podobna tekmovanja v precej večjem obsegu potekajo tudi drugod po svetu, kjer so vsako leto organizirana svetovna in evropska prvenstva ter olimpijade. Običajno so namenjena osnovnošolcem, srednješolcem in študentom, vsem tekmovanjem pa je skupno, da se za izdelavo sistema uporabijo kompleti Lego Mindstorms. Sestavljen sistem mora biti sposoben na določenem tekmovalnem poligonu, v določenem času, opraviti z neko v naprej bolj ali manj znano nalogo.

Glavni cilj tekmovanja Lego Masters je bilo vzpodbujanje ekipnega dela med tekmovalci, vzpodbujanje projektno orientiranega razmišljanja ter pridobitev praktičnih znanj s področja avtomatike, senzorike in vodenja sistemov. Na ta način pridobljena dodatna praktična znanja so uporabna ne samo na področju razvoja avtonomnih mobilnih sistemov, temveč tudi pri načrtovanju, optimiranju in vodenju ostalih inteligentnih sistemov ter na številnih drugih interdisciplinarnih področjih.

Foto: FE

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *