Posted on 23.10.19 in Featured, Galerije, Inštituti

Nacionalni NMR center na Kemijskem inštitutu z novim 600 Mhz NMR spektrometrom

Na Kemijskem inštitutu bodo z novo raziskovalno napravo 600 Mhz NMR spetrometrom opemenitili svoje raziskovalno delo, saj je pomeni nakup pomemben korak pri prizadevanjih za zagotavljanje zmogljivosti , ki so primerljive s sorodnimi v raziskovalen svetu. Težo dogodku so inavguraciji dali tudi gsotje g. Masaharu Yoshida, veleposlanik Japonske, dr. Tomaž Boh, generalni direktor, Direktorat za znanost Ministrstvo za izobraževanje znanost in šport, dr. Jana Kolar, izvršna direktorica, CERIC ERIC, prof. Naoki Sugimoto, predsednik Japan Society of Nucleic Acids Chemistry in direktor Frontier Institute for Biomolecular Engineering Research, Konan University.

prof. dr. Janez Plavec

Kot poudarja prof. dr. Janez Plavec, vodja Nacionalnega NMR centra za spektroskopijo visoke ločljivosti, je NMR (jedrska magnetna resonanca)  odlična eksperimentalna metoda za potrjevanje kemijskih struktur molekul in s tem njihove istovetnosti. Omogoča pa tudi določanje prostorskih struktur bioloških makromolekul kakor tudi dinamike. Preučevanje kompleksnih molekularnih sistemov odpira številne možnosti za razvoj biološko aktivnih molekul in uporabo v farmacevtski industriji. Številni primeri preučevanja struktur in dinamike interakcij za zdravje pomembnih molekul je NMR opredelila kot ključno orodje za razumevanje bioloških procesov. Posodobitev opreme NMR centra z zagonom novega 600 MHz spektrometra pomeni pomembno združevalno vlogo med slovenskimi znanstvenimi inštitucijami in tudi industrijo.

prof. dr. Naoki Sugimoto

S prof. Plavcem že vrsto let sodeluje prof. dr. Naoki Sugimoto in kot poudarja, je za Japonce izjemno pomembno, da lahko strokovnjakom, s katerimi delajo, zaupajo, da sodelovanje temelji na partnerstvu na dolgi rok in da na obeh straneh nastaja novo znanje in uravnoteženi napredek v skupnih raziskavah za vse sodelujoče partnerje. Glavni fokus skupine na Japonskem je fizikalna kemija in termodinamska stabilnost različnih struktur DNA in RNA, skupina profesorja Plavca pa jim pomaga s svojim svetovno priznanim pristopom, ki je dokazano z mnogimi odličnimi publikacijami v najboljših svetovnih znanstvenih revijah.

Prof. Dr. Katherine Seley-Radtke

Prof. Dr. Katherine Seley-Radtke, University of Maryland, Baltimore County, Baltimore, ZDA, ima prav tako že utečeno sodelovanje s prof. Plavcem.  Njene raziskave vključujejo načrtovanje in sintezo novih fleksibilnih nukleozidnih analogov imenovanih “fleksimerji” in ti edinstveni kandidati za zdravila so pokazali vznemirljivo in močno delovanje proti številnim na novo nastajajočim in ponovno opaženim nalezljivim boleznim kot so virusi ebola, denga in zika, pa tudi virusi bližnjevzhodnega respiratornega sindroma (t.i. MERS) in rumene mrzlice. Nov spektrometer bo kvaliteto in intenzivnost raziskav samo še povečal.

Nacionalni NMR center je Center odličnosti EU. V akademskih krogih in v industriji predstavlja prednosti organizacije dela na dragi raziskovalni opremi na enem mestu, kjer so poleg opreme tudi visoko strokovno usposobljeni kadri. Ob tesnem sodelovanju je ob dobrih domačih in mednarodnih projektih omogočen tudi nujen nadaljnji razvoj znanja na področju NMR spektroskopije kakor tudi uporaba NMR metod v raztopinah in trdnih snoveh na različnih področjih kemije, farmacije, biokemije, biologije, fizike in medicine.

Vlada RS je NMR center na KI izbrala za zastopajoči subjekt in partnersko zmogljivost države v srednjeevropskem konzorciju raziskovalne infrastrukture (“Central European Research Infrastructure Consortium”). CERIC ERIC je mednarodna institucija, ki omogoča povezovanje obstoječih regionalnih zmogljivosti z namenom omogočanja bolj celovite raziskovalno-infrastrukturne storitve na področjih znanosti o snovi, materialih in ved o življenju.

Foto: KI