Posted on 8.05.18 in Inštituti

Nicolae Victor Zamfir: Infrastrukturni center visokih svetlobnih energij za uporabo v jedrski fiziki

V okviru kolokvija Instituta Jožef Stefan (IJS) bo 8. maja ob 13. uri na IJS bo Nicolae Victor Zamfir predstavil infrastrukturni center visokih svetlobnih energij za uporabo v jedrski fiziki (Extreme Light Infrastructure – Nuclear Physics, ELI-NP). ELI-NP bo zagotavljal najnaprednejšo tehnologijo za raziskave v fotonuklerani fiziki. Predvidoma bo vseboval tudi dva pulzna laserja z močjo 10 PW in nastavljiv izvor gama žarkov, kar bo omogočalo nove osnovne in aplikativne raziskave na področju interakcije svetlobe s snovjo. ELI-NP bo predstavljal platformo za osnovne raziskave in transfer tehnologije v industrijo na področju uporabe svetlobe ekstremno visokih energij v jedrski fiziki. V projektu ELI sicer sodeluje 13 evropskih držav, raziskovalni objekti so locirani na štirih mestih.

V kolokviju bo direktor ELI-NP predstavil center v Magurelu (Bukarešta, Romunija), kjer se bodo izvajale raziskave v jedrski fiziki s pomočjo visokoenergijskih laserjev.

Foto: eli-np.ro