Posted on 13.02.19 in Svet, Univerze

Obeležitev mednarodnega dneva žensk

Znanost je izrednega pomena pri razvoju družbe in pomembno prispeva k reševanju številnih svetovnih problemov. Kako pa je v znanosti z razmerjem med ženskami in moškimi? Ženske so v znanosti še vedno zastopane v  manjši meri kot moški. Da bi se več žensk odločilo za tehnične študije, pa se zavzema tudi doc. dr. Emilija Stojmenova Duh. Prav zaradi prizadevanj te prodorne raziskovalke, docentke na Fakulteti za elektrotehniko UL, so na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani na mednarodni dan žensk in deklet v znanosti predvajali film Skriti faktorji (ang. Hidden Figures). Film govori o znanstvenicah, ki so v Nasi računale trajektorije za izstrelitev raket in tako pomembno prispevale k poletu prvega Američana v vesolje.

Doc. dr. Emilijo Stojmenovo Duh so v ameriškem State Departmentu povabili k sodelovanju pri projektu #HiddenNoMore, ki se ga je udeležilo 50 žensk z vsega sveta, ki imajo vodilne položaje na področju znanosti, tehnologije, inženirstva in matematike (STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics). Srečanje je trajalo tri tedne in je bilo začetek sodelovanja ambicioznih, nadarjenih in uspešnih žensk  z vsega sveta. Projekt pa je navdihnil film Hidden Figures. Udeleženkam programa so omogočili zasebni ogled filma v studiih medijske hiše 21st Century Fox, ki jim je dala tudi dovoljenje, da film predvajajo v državah, od koder prihajajo.

Film so tako na pobudo dr. Emilije Stojmenove Duh predvajali na ljubljanski Fakulteti za elektrotehniko. Namenjen je bil predvsem mladim med 12. in 18. letom starosti, ki jih zanima znanost, tehnologija, inženirstvo in matematike, ter njihovim staršem in učiteljem. Udeleženke programa so predvajale film v 18 državah po vsem svetu.

Foto: Iva Kravanja