Posted on 8.03.23 in Inštituti, Univerze

“Pogovori z dobitniki ERC projektov”

Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS) v okviru promocije znanosti prireja cikel »Pogovori z dobitniki ERC projektov«. V sredo, 15. marca 2023 bo ob 18. uri  se bo v avli pred Veliko čitalnico v Narodni in univerzitetni knjižnici (NUK) z dr. Zalo Lenarčič z Instituta “Jožef Stefan” pogovarjal prof. dr. Mitja Lainščak, direktor ARRS. Dr. Lenarčič je komisijo ERC prepričala z inovativnim znanstvenim predlogom  o kvantni simetriji in pridobila projekt za raziskovalce, ki začenjajo svojo samostojno raziskovalno kariero (ERC Starting Grant 2022). Pogovor bo usmerjen tudi v pojasnjevanje kaj je potrebno za takšen uspeh, kako to vpliva na njeno življenje, raziskovalka pa bo razkrila tudi, kaj obljublja nova kvantna revolucija.

Evropski raziskovalni svet (ang. European Research Council – ERC), ki podeljuje najprestižnejše znanstvene projekte, je 22. 11. 2022 objavil rezultate razpisa za raziskovalce na začetku kariere (Starting Grant). Med prejemniki projektov je bila tudi slovenska raziskovalka, dr. Zala Lenarčič iz Inštituta ”Jožef Stefan” s projektom z naslovom: »DrumS – Weakly driven quantum symmetries«. Zaposlena je na odseku za teoretično fiziko na IJS. Oktobra 2020 se je po petletnem podoktorskem raziskovalnem delu na Univerzi v Kölnu v Nemčiji in nato na Kalifornijski univerzi v Berkeleyju vrnila v Slovenijo. V raziskavah poskuša odgovoriti na nekatera temeljna vprašanja o kvantni snovi in prav ta vprašanja naslavlja tudi odobreni projekt Evropskega raziskovanega sveta.

Na razpis Evropskega raziskovalnega sveta za raziskovalce na začetku kariere je prispelo skoraj 3.000 prijav. Po končanem postopku ocenjevanje je bilo v sofinanciranje sprejetih 408 projektov, med njimi tudi projekt dr. Zale Lenarčič, s čimer je tudi Slovenija postala ena izmed 26 držav, ki so bile uspešne na omenjenem razpisu.

Foto: gov.si/Urban Jezernik