Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on 1.07.19 in Univerze

Poletna šola računalništva na FRI

Poletna šola računalništva na FRI

Na Fakulteti za računalništvo in informatiko (FRI) Univerze v Ljubljani poteka med 1. in 12. julijem deset enotedenskih delavnic učenja novih računalniških znanj. V družbi, ki se pospešeno digitalizira, zgolj uporaba novih tehnologij ni dovolj. Preskok iz uporabnika do ustvarjalca vsebin in storitev pa ni enostaven. Tega se zavedajo v vsakem podjetju, kjer občutijo pomanjkanje kadrov informacijskih tehnologij (IT). Na FRI usmerjajo kritičen pogled na šolski sistem, kjer skoraj ni računalniških vsebin.

Otroci v osnovnih šolah že nazadujejo glede na računalniško znanje, je ugotovila tudi strokovna skupina za analizo računalniških vsebin v šolah (RINOS). Kar obstaja, so večinoma izbirne vsebine, pa še te prepogosto izvajajo učitelji brez pravih znanj. Otroci tako v šolah žal ne dobijo ne znanja ne motivacije, da bi računalnike spremenili v svoje orodje. Luknjo se trudijo zapolniti različna društva in organizacije, med katerimi so tudi številne fakultete.

 Menijo, da je pomembno z računalniškim mišljenjem začeti seznanjati že otroke, pri čemer ne govorijo o igranju igric in neskončnem gledanju video posnetkov. Ker je računalniško mišljenje povezano z naravoslovjem in s strateškim reševanjem problemov, jih ne zanima uporaba računalnika ali pametnega telefona, ampak kako naprava deluje in kako jo naučiti, da bo počela še kaj novega. V času petdnevnih delavnic Poletne šole FRI udeleženci rešujejo zanimive izzive ali s pomočjo novih tehnologij ob podpori mentorjev razvijejo povsem svoje ideje, predvsem pa se učijo skozi igro, praktično delo in zabavo.

Osnovnošolci bodo z uporabo programskega jezika Scratch programirali mikrokrmilnike Arduino in z njimi sprožili pravi pravcati eksperiment (delavnica Verižni Arduino eksperiment), s pomočjo jezika Processing se bodo podali v svet kreativnega kodiranja in ustvarili interaktivne dinamične računalniške umetnine (Računalnik je lahko umetnik), spoznali bodo, da je Minecraft lahko več kot le igra (Sprogramiraj svoje Minecraft mesto), razvili bodo svojo igro za mobilne telefone (Poletna šola Android), spoznali bodo robotsko kinematiko in se naučili upravljati robotsko roko, ki je bila 3D natisnjena in sestavljena na FRI (Robotomanija), sestavili bodo vremensko postajo in delovanje senzorjev pri upravljanju dronov (Od interneta stvari do dronov), spoznali pa bodo tudi uporabnost rekurzivnih funkcij (Potep v svet rekurzije).

Dijaki bodo v petih dneh razvili svoje igre v okolju Unity in se na koncu tudi pomerili v njih (Sestavljalnica iger), spoznali bodo enega najbolj razširjenih programskih jezikov python in napisali prve programe (Osnove programiranja v pythonu), najbolj zagreti dijaki, ki radi rešujejo zapletene računalniške izzive, pa se bodo izurili v novih strategijah reševanja nalog z računalniških tekmovanj (Programiranje v višji prestavi).

 

Foto: UL FRI

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *