Posted on 27.01.16 in Svet

Priznanja Slovenske znanstvene fundacije za odličnost v komuniciranju znanosti

»Razsvetljena popularizacija znanosti s strani znanstvenikov, novinarjev, inženirjev in učiteljev je v 21. stoletju izjemnega pomena iz več razlogov. Državljani naj ne bi ostali znanstveno nepismeni, uporabljali napačne predstave in se izražali tako, da bi zamenjavali vlogo znanosti z vlogo tehnologije ali zdrsnili v praznoverje. Razsvetljeni znanstvenik, za njim pa tudi učitelj ali novinar, želijo znanost približati vsem, ki niso poklicni raziskovalci. Znanstveniki naj bi jo s posebnim žarom tudi razlagali in komunicirali o njej z državljani,« je na slavnostni akademiji Zahvalnega dneva donatorjem in komunikatorjem znanosti poudaril direktor Slovenske znanstvena fundacija (SZF) dr. Edvard Kobal.

Da bi pospešili ta proces na Slovenskem ter istočasno dali priznanje odličnim popularizatorjem, promotorjem oziroma komunikatorjem znanosti, je (SZF) leta 2003 vpeljala letno podeljevanje priznanj Prometej znanosti za odličnost v komuniciranju ter leta 2013 še častni letni naziv Komunikator znanosti. Priznanja za doseženo odličnost v komuniciranju znanosti v letu 2015 je dobitnikom izročil direktor SZF dr. Edvard Kobal na slavnostni akademiji v četrtek, 14. januarja 2016 v Prešernovi dvorani Slovenske akademije znanosti in umetnosti.

SZF Skupinska fotografijaFoto: Domen Pal

Najvišje priznanje SZF za leto 2015 je prejel dolgoletni urednik priloge Znanost časopisa Delo, Gregor Pucelj, ki je kot novinar in predstavnik soustanovitelja SZF spremljal delovanje SZF v preteklih dveh desetletjih in s tem »bistveno prispeval k informiranosti slovenske družbe o poslanstvu ustanove in k ozaveščenosti ljudi o razvojni vlogi znanosti«.

Častni naziv Komunikator znanosti leta 2015 je prejel prof. dr. Samo Kreft s Fakultete za farmacijo Univerze v Ljubljani, in sicer za zanimivo in učinkovito predstavitev o rabi zdravilnih rastlin nekoč in danes na 21. slovenskem festivalu znanosti z mednarodno udeležbo Na krilih modrosti, ki je potekal meseca oktobra na Institutu Jožef Stefan.

Doc. dr. Sara Tement s Filozofske fakultete Univerze v Mariboru ter doc. dr. Primož Šterbenc s Fakultete za management Univerze na Primorskem sta prejela listino finalista omenjenega izbora najkomunikatorja znanosti.

Priznanje Zvezda 21. slovenskega festivala znanosti je prejel Jan Jelen, ki se je izkazal na letnem festivalu v vlogi izvajalca in komentatorja naravoslovnih poskusov, priznanje Prometej znanosti za odličnost v komuniciranju pa so prejeli:

• Dr. Tomaž Sajovic za dolgoletno lektorsko in publicistično delo ter ustvarjalno vlogo urednika poljudnoznanstvene revije Proteus (2005-2015);
• Prof. dr. Simon Horvat za vsestranski prispevek k izboljšanju javnega razumevanja ved o življenju, genetike in bioetike;
• Prof. dr. Andreja Kutnar za uspešno večplastno komuniciranje znanosti o lesu v podporo uveljavljanju paradigme trajnostnega razvoja;
Nada Breznik za dolgoletno promoviranje mladih strokovnjakov – nekdanjih štipendistov Mestne občine Ljubljana v tiskanih medijih;
• Novinarka Dela Silvestra Rogelj Petrič za komuniciranje znanosti o okolju, še zlasti o varovanju okolja in podnebnih spremembah;
• Novinarka Zdenka Tomulić za dolgoletno predstavljanje dela in dosežkov raziskovalcev Univerze v Novi Gorici v okviru oddaj Dober dan, znanost Radia Koper;
• Novinarka Polona Strnad za uspešno vodenje odnosov z javnostmi in sooblikovanje znanstvenih dogodkov na Institutu Jožef Stefan v obdobju 2005-2015;
• Novinarka Renata Dacinger za zanimivo posredovanje izbranih znanstvenih vsebin splošni javnosti v vlogi urednice oddaje Televizije Slovenija Ugriznimo znanost;
• Soavtorji knjige Sodobna kozmetika (Nina Kočevar Glavač, Damjan Janeš, Mateja Lumpert, Katja Stojilkovski, Meta Kokalj, Eva Tavčar Benković, Mirjam Gosenca, Helena Hendrychová, Mirjana Gašperlin in Mojca Lunder) za prvo slovensko poljudnoznanstveno zaokroženo predstavitev kozmetičnih sestavin naravnega izvora in sodobne naravne kozmetike (knjiga je izšla meseca novembra 2015);
• Soustvarjalci projekta Znanstveni večeri Univerze v Novi Gorici za prvo polno desetletje uresničevanja poslanstva univerze pri razširjanju znanstvenih spoznanj in odkritij med različnimi javnostmi;
• Soustvarjalci projekta Primorski vrtiček – Univerza na Primorskem, Kmetijska zadruga Agraria Koper in časopis Primorske novice za razširjanje znanstvenih spoznanj o mediteranskem kmetijstvu v letu 2015;
• Sodelavcem farmacevtske družbe Lek, d.d., Ljubljana (Katarini Klemenc, dr. Darji Ferčej Temeljotov in dr. Zdenku Časarju) za uspešno promoviranje projekta Regijski BioCamp 2015 v tiskanih in elektronskih medijih.

M.V.P.