Posted on 3.12.21 in Featured, Inštituti, Video

prof. dr. Gregor Mali, dr. Andraž Krajnc, Kemijski inštitut:Temeljne raziskave vedno pripeljejo do napredka

Slovenski raziskovalci se s svojo znanstveno kredibilnostjo  pogosto uveljavljajo v zahtevnih mednarodnih okoljih. To dejstvo ni prepoznano  le znotraj posameznih raziskovalnih institucij ali skupin, pač pa odmeva tudi v širši javnosti. Tako se tudi utrjuje pomen znanosti in znanstvenih dosežkov, kar je še toliko bolj pomembno v časih, ko je zapletena znanost težje razumljiva, a koristi za javno dobro pa so težko pričakovane in tudi upravičene.

Ti vidiki so tudi zaobjeti v pogovoru z raziskovalcema prof. dr. Gregorjem Malijem in dr. Andražem Krajncem, fizikoma z Odseka za anorgansko kemijo in tehnologijo Kemijskega inštituta. „Raziskovalci smo tu zato, da rešujemo probleme“, sogovorca zaključujeta predstavitev njunega dela. In problemi, ki jih rešujeta prof. Mali in dr. Krajnc v okviru mednarodne raziskovalne skupine, so bili prepoznani kot prebojna tehnologija za izdelavo naslednje generacije kompozitnega stekla, uporabnega pri izdelavi svetlečih diod LED, pametnih telefonov ter televizijskih in računalniških zaslonov. Kot odličen primer je bila študija objavljena v eni najbolj prestižnih znanstvenih revij Science.  Oba znanstvenika so povabili k sodelovanju v večji mednarodni skupini, kjer sodelujejo znanstvene ustanove kot so Univerze v Queenslandu, Leedsu, Parizu, Cambridgeu in druge.

Prof. Mali in dr. Krajnc sta v raziskavi prispevala pomembne meritve z magnetno resonanco (NMR). Z analizami NMR spektrov cezijevih jeder sta potrdila fazno čistost v kompozit vgrajenih perovskitov in pokazala, da obstaja tesen površinski stik med nanokristali perovskita in obdajajočim kovinsko organskim steklom. Njuno delo je pokazalo, da so v ozadju razvoja novih materialov vedno tudi poglobljene zgradbe in mehanizmov delovanja teh materialov. Tako lahko razumemo, zakaj so nekateri materiali boljši od drugih in tako lahko načrtujemo še boljše