Posted on 21.02.22 in Featured, Inštituti, Video, Znanstveni dosežki

Prof. dr. Luka Snoj, IJS; Fuzija se mora implementirati evolucijsko ne revolucijsko

English

„Reaktor z jedrsko fuzijo podrl energetski rekord“, so bile osrednje  medijske vsebine nedavno prebojnega dosežka evropskih raziskovalcev konzorcija EUROfusion na eksperimentalnem fuzijskem reaktorju JET (Joint European Tours) v Oxfordu v Veliki Britaniji. V tej pomembni raziskavi, ki je terjala 24 let intenzivnega dela in v kateri je sodelovalo tudi 40 sodelavcev Instituta „Jožef Stefan“ IJS, je znanstvenikom uspelo doseči 59 MJ (megajoulov) fuzijske energije. Tak energetski potencial lahko v prihodnje zagotovi varno in učinkovito nizkoogljično proizvodnjo energije. Dobljeni rezultati pa so tudi skladni z napovedmi, da bo projekt fuzijskega reaktorja, ki uporablja enako tehnologijo in mešanico goriva enakih delov tritija in devterija, dosežen na jedrskem fuzijskem reaktorju  ITER, ki ga gradijo v južni Franciji. Del te znanstvene prebojne zgodbe je tudi prof. dr. Luka Snoj, vodja Odseka za reaktorsko fiziko  F – 8 na Institutu Jožef Stefan.

Kot  izjemen strokovnjak in razlagalec zapletenih fizikalnih postopkov, svoje poznavanje implementira tudi s širšimi družbenimi vprašanji v aktualnem času, ko se  svet sooča z energetsko krizo in okoljskimi vprašanji. Omenjeno raziskovanje, ki se bo v naslednjih desetletjih izpopolnjevalo,  tako odpira pot do trajnostne čiste energije. Vendar, poudarja prof. Snoj, se mora fuzija implementirati evolucijsko in ne revolucijsko.

Foto: IJS