Posted on 20.06.22 in Featured, Inštituti

Prof. dr. Maja Ravnikar, direktorica Nacionalnega inštituta za biologijo

English

Za številne globalne okoljske izzive bi bilo smiselno  pričakovati odločne usklajene ukrepe obnavljanja celovitosti problemov, ki se kažejo v biodiverzitetni krizi, dostopnosti do vodnih virov, hrane itd. Odzivnost družbe pa prepoznavamo v njeni ranljivosti, kar postavlja nove zahteve v izobraževanju in raziskovanju. Teh nalog se še kako zavedajo na Nacionalnem inštitutu za biologijo (NIB), saj z znanjem, vpetim v nacionalni, evropski in mednarodni prostor hitro odgovarjajo na okoljske izzive in vplivajo na ozaveščanje širše družbe. Njihovi raziskovalci namreč delujejo na raznolikih znanstvenih področjih, od proučevanja biologije celinskih voda in morja, biotehnologije in sistemske biologije, mikrobiologije, pa tudi raziskav organizmov in ekosistemov, toksikologije s poudarkom na genetski toksikologiji in biologiji raka, pojasni direktorica prof. dr. Maja Ravnikar. Izjemna strokovnjakinja za virologijo, biotehnologijo, molekularno diagnostiko, visokozmogljivo sekvenciranje in karakterizacijo terapevtskih virusov, je tudi pobudnica raziskav virusov v odpadnih vodah, vključno s SARS-CoV-2. Kot strokovnjakinjo z visokimi znanstvenimi kompetencami jo je Vlada Republike Slovenije med letoma 2004 in 2021 imenovala za članico več odborov Evropske in sredozemske organizacije za varstvo rastlin (EPPO) ter za članico Referenčnega laboratorija EU za škodljive organizme rastlin za viruse, viroide in fitoplazme. Poleg tega je prof. Ravnikar vodja številnih domačih in mednarodnih projektov, med drugim evropskega projekta Inextvir MSCA-ITN. In tudi soustanoviteljica visokotehnološkega podjetja BioSistemika, ki je rezultat dolgoletnega sodelovanja z industrijo. Kot redna profesorica za biotehnologijo na Univerzi v Novi Gorici, Mednarodni dodiplomski šoli Jožefa Stefana in Univerzi v Ljubljani, izobražuje mlade strokovnjake in znanstvenike področja, ki je v samem vrhu prioritet in skrbi odločevalcev in celotne družbe za vzdržen razvoj življenja na planetu.