Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Posted on 5.07.19 in Featured, Galerije, Univerze, Video

Prof. dr. Miha Škerlavaj, Ekonomska fakulteta UL: Inoviranje naj bo stalnica razvoja

Prof. dr. Miha Škerlavaj, Ekonomska fakulteta UL: Inoviranje naj bo stalnica razvoja

Potreba po inoviranju, iskanju novih prijemov, novih oblik sodelovanja itd. postaja vedno bolj gibalo sodobnih družb. Gre seveda za zapletene procese in  management v organizacijah, ki se zavedajo teh nujnosti v razvoju in iščejo svoj sistem, kako ustvariti inovacijske portfelje. To pojasnjuje prof. dr. Miha Škerlavaj, profesor managementa na Ekonomski fakulteti (EF) Univerze v Ljubljani (UL) in pridruženi profesor za področje vodenja in organizacijskega vedenja na BI Norwegian Business School. Raziskovalno, pedagoško in svetovalno se ukvarja z organizacijskim vedenjem in ravnanjem z ljudmi pri delu, posebej s temami vodenja sprememb in inovativnosti. Prof. Škerlavaj je v soavtorstvu s Spencerjem Harrisonom (poslovna šola INSEAD) in Arnetom Carlsenom (BI Norwegian Busines School) vzel kot primer pod drobnogled Marvel (Marvel Cinematic Universe). Avtorji so ugotavljali, kakšna je njihova formula za stalno inoviranje. Proučili so obsežen nabor podatkov o vhodih, procesu in rezultatih inovativnosti ter ugotovili, da je Marvel iznašel sistem kako ustvarjalno kombinirati spremembe in stabilnost v inoviranju. Organizacije, ki si želijo stalnega inoviranja morajo najti svoj sistem kako ustvarjati inovacijske portfelje, pravijo. Inovacije morajo biti dovolj povezane med seboj, da pripovedujejo skupno zgodbo, hkrati pa tudi ravno dovolj različne med sabo, da vsakič znova pritegnejo z novostjo. Ugotovitev še zdaleč ni omejena zgolj na filmsko branžo. Članek izpostavlja tudi številne podporne primere iz drugih panog med katerimi je tudi praksa zaposlovanja v podjetniškem samorogu slovenskega izvora Outfit7.

Ne gre spregledati, da je v zadnjem desetletju Marvel (Marvel Cinematic Universe) ustvaril 22 filmov, ki so skupaj dosegli nad 17 milijard dolarjev prometa in v povprečju kritiško oceno 83%. S tem so dosegli nekaj, kar v zgodovini še ni uspelo nikomur v filmski industriji. Dosežek je še posebej impresiven saj so to dosegli v skrajno težavnem okolju, kjer filmske franšize pretresajo novi poslovni modeli pretočnih vsebin. Težavnemu okolju navkljub je ekipa Marvelovih filmskih studijev ustvarila organizacijo, ki je lahko zelo poučna za vprašanja stalnega inoviranja.

Članek je objavljen (in izpostavljen na naslovnici) prestižne poslovne revije Harvard Business Review, kar je izjemen dosežek in šele drugič v zgodovini, da je to uspelo slovenskemu avtorju.

https://hbr.org/2019/07/marvels-blockbuster-machine

 

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *