Posted on 23.10.14 in Featured, Inštituti, Svet, Video

Prof. dr. Peter Jenni, CERN – intervju za Trombo

Prof. dr. Peter Jenni je prejšnji teden obiskal Slovenijo, saj mu je Univerza v Novi Gorici za izjemne znanstvene dosežke na področju eksperimentalne fizike osnovnih delcev podelila priznanje častni doktor (doctor honoris causa). Ko smo ga ob tej priložnosti intervjuvali za Trombo, nam je povedal, da je to že njegov peti častni doktorat. Zagotovo ne tudi zadnji!

Redko se imamo priložnost srečati s človekom, ki že desetletja deluje v srcu znanstvenega dogajanja ter prispeva k odkritjem, ki spremenijo svet. V švicarskem CERN-u se je prof. dr. Jenni v osemdesetih letih začel ukvarjati z razvojem Velikega hadronskega trkalnika (Large Hadron Collider), kjer so leta 2012 odkrili Higgsov bozon.

Med letoma 1995 in 2009 je bil predstavnik mednarodne kolaboracije ATLAS. ATLAS, ki se nahaja na Velikem hadronskem trkalniku, je eden od dveh detektorjev, ki sta ključna za odkritje ter nadaljnje raziskovanje Higgsovega bozona (drugi je CMS). ATLAS danes šteje okrog 3200 znanstvenikov iz 177 institucij in 38 držav. Slovenski fiziki v eksperimentu ATLAS sodelujejo že 20 let, zanimivo pa je tudi, da se v projekt lahko vključijo že srednješolci.

Čeprav se je prof. dr. Peter Jenni uradno upokojil, ostaja aktiven gostujoči znanstvenik v CERN-u in v kolaboraciji ATLAS ter častni profesor Univerze Albert-Ludwigs v Freiburgu. Želja po novih odkritjih in širjenju meja našega znanja je pri njem močna kot kolizije protonov v Velikem trkalniku. Le s čim nas bo še presenetil v prihodnosti?

Besedilo & intervju: Eva Domijan