Posted on 15.01.21 in Inštituti

Prof. dr. Roman Jerala postal nosilec častnega naziva komunikator znanosti leta 2020

Slovenska znanstvena fundacija, SZF, od leta 2013 dalje vsako leto slovesno razglasi Komunikatorja-ico znanosti. Na razpis zbiranja predlogov jeseni 2020 je ustanova prejela osem predlogov. Kar šest predlogov se je nanašalo na odlične komunikatorje znanosti med univerzitetnimi profesorji. V procesu izbora komunikatorja znanosti za leto 2020 je komisija v okviru prve faze določila tri finaliste, v okviru druge faze pa med finalisti določila prejemnika naziva. Za leto 2020 je to prof. dr. Roman Jerala, vodja Odseka za sintezno biologijo in imunologijo na Kemijskem inštitutu v Ljubljani.

V utemeljitvi je Slovenska znanstvena fundacija, ki povzema prvotno utemeljitev predlagatelja, prof. dr. Gregorja Anderluha, direktorja Kemijskega inštituta, zapisala, da prof. dr. Romanu Jerali podeljuje častni naziv Komunikator znanosti leta 2020 za obsežen in kakovosten prispevek k informiranju, poglobljenemu razumevanju in ozaveščanju ljudi na Slovenskem in širše, o novem koronavirusu (SARS-CoV-2) s širjenjem strokovno utemeljenih ugotovitev in spoznanj nastalih v okviru raziskav mednarodne znanstvene skupnosti ter v okviru novih pristopov pri razvijanju cepiva proti virusu bolezni covid-19 v okviru Odseka za sintezno biologijo in imunologijo na Kemijskem inštitutu.

Profesor Jerala se je kot mednarodno uveljavljen vrhunski slovenski raziskovalec zavedal, da je potrebno sproti obveščati različne javnosti slovenske družbe o bistvenih dognanjih stroke ter o doseganju zastavljenega cilja-zajezitve epidemije in razvoja ustreznega učinkovitega cepiva, zato je sodeloval tako na strokovnih omizjih, dal intervjuje različnim televizijskim, radijskim in drugim medijem ter posebno pozornost namenil ažurnemu objavljanju na družbenih omrežjih, še zlasti na Twitterju.

S svojim delovanjem je profesor Jerala med letom 2020 dokazoval, da lahko vrhunski raziskovalec ob rednem delovanju v laboratoriju opravlja tudi vlogo odličnega komunikatorja znanosti, zavedajoč se strokovne odgovornosti do družbe, ki se nahaja v izjemnih razmerah za življenje in delovanje (epidemija).

Prof. dr. Marina Dermastia in novinarka Maja Ratej sta postali nosilki naziva Finalistka izbora Komunikatorja-ice znanosti leta 2020.

Profesorica Dermastia je raziskovalno delo na področju rastlinstva dogradila z ustvarjalnim in izjemno tenkočutnim komuniciranjem v letu 2020, ki je bilo razglašeno za Mednarodno leto zdravja rastlin. Poleg tega je aktivno sodelovala na Dnevu očarljivih rastlin ter na Evropski noči raziskovalcev.

Foto: osebni arhiv

Maja Ratej je dnevna urednica, producentka in novinarka Vala 202 RTV Slovenije. Osrednja področja njenega poročanja v okviru Vala 202 so znanost, tehnologija, okolje, zdravje in energetika. Njeno delovanje je tesno povezano z radijsko oddajo Frekvenca X. V letu 2020 je namenila posebno pozornost interaktivnemu podajanju znanosti določenim ciljnim javnostim npr. o koronavirusu s skupino intervjujev s poznavalci tematike ter z moderiranjem dogodkov s področja znanosti.

Foto: osebni arhiv