Posted on 6.02.15 in Inštituti, Svet, Video

Sodelovanje Instituta Jožef Stefan in francoskega inštituta CNRS

Institut Jožef Stefan (IJS) in največji francoski inštitut CNRS (Nacionalni center za znanstvene raziskave) sta se s podpisom zavezala k pripravi skupnega laboratorija LIA (Associated International Laboratory).
CNRS je največja raziskovalna organizacija v Evropi, saj pod svojim okriljem združuje kar sedem inštitutov in sicer, Inštitut za biološke znanosti, Kemijski inštitut, Inštitut za ekologijo in okolje, Inštitut za humanistične in družbene vede, Inštitut za informacijske znanosti in tehnologije, Inštitut za inženiring in sisteme znanosti, Inštitut za fiziko in tri nacionalne ustanove Nacionalni inštitut za matematične znanosti, Nacionalni inštitut za jedrsko fiziko in fiziko osnovnih delcev, Nacionalni inštitut za vede o Zemlji in astronomiji. Gre za izjemno pomembno nacionalno raziskovalno organizacijo, kar kaže tudi na to, da njen letni proračun predstavlja četrtino francoske javne porabe na področju civilnega raziskovanja.
Sicer pa med francoskimi raziskovalnimi inštituti CNRS in Institutom »Jožef Stefan« poteka večletno plodovito sodelovanje tako v bilateralnih kot v multilateralnih projektih in sicer na različnih področjih. V zadnjem času sta vključena predvsem dva odseka IJS, Odsek za trdne snovi in Odsek za nanostrukturne materiale. Na francoski strani pa je to predvsem Jean Lamour Institute iz Nancyja. Prof. Jean-Marie Dubois, nekdanji dolgoletni direktor tega inštituta, ugledni znanstvenik, častni doktor mnogih univerz po svetu, član mnogoterih akademij, je tudi častni član IJS od leta 2011.
Da je omenjeno sodelovanje plodno, dokazujejo tudi objave v najbolj uglednih mednarodnih znanstvenih revijah, v so-mentorstvih pri doktoratih ter v skupnih evropskih projektih. Dosedanja vrednost skupnih evropskih projektov je okrog 15 milijonovj EUR, neposredni delež IJS pa presega 2 milijona EUR. Preko tega sodelovanja je bil IJS vključen v Evropsko mrežo odličnosti, katerega koordinator je bil prof. Dubois, IJS pa pet let organizator Evropske mednarodne šole na področju znanosti o materialih, ki jo je Evropska Komisija financirala z enim milijonom EUR. Instituciji sta nedavno vložili na EU tudi predlog projekta Teaming, ki presega 20 milijonov EUR in če bo projekt sprejet, bo pritegnil aktivnosti še za trikrat tolikšno vsoto.
Ob podpisu so se zvrstile predstavitve uglednih govorcev v navedenem vrstnem redu, kar je dalo še dodatno težo sodelovanju.
Prof. dr. Jadran Lenarčič, direktor Instituta »Jožef Stefan«