Posted on 18.07.19 in Inštituti

Virus, ki lahko uniči celoten pridelek krompirja

Krompir je ena najpomembnejših kulturnih rastlin na svetu, takoj za koruzo, pšenico, in rižem. Virus Y krompirja pa je najpomembnejši virus, ki krompir uničuje. Uvrščamo ga med pet ekonomsko najpomembnejših in najbolj razširjenih rastlinskih virusov, saj lahko povzroči veliko škodo na pridelkih.

Raziskovalci Kemijskega inštituta z Odseka za molekularno biologijo in nanobiotehnologijo, Odseka za polimerno kemijo in tehnologijo ter Teoretičnega odseka, so skupaj z raziskovalci Nacionalnega inštituta za biologijo ter inštituta Ceitec v Brnu, Češka, z uporabo krio-elektronske mikroskopije prvi določili tridimenzionalno strukturo virusa Y krompirja ter virusu podobnega delca pri visoki ločljivosti. Rezultati te raziskave bodo v prihodnje lahko pripomogli pri iskanju preventivnih strategij za varstvo rastlin pred okužbami z virusom Y krompirja.

Znanstveni dosežek z naslovom “Strukturne in funkcijske raziskave plaščnega proteina virusa Y krompirja ali Kako izgleda virus, ki je sposoben uničiti celoten pridelek krompirja?” bodo raziskovalci Kemijskega inštituta predstavili v četrtek,18. julija ob 13. uri.

Foto: wikipedia/Scott Bauer, USDA ARS