Posted on 12.06.24 in Inštituti, Znanstveni dosežki

Institut “Jožef Stefan” z novimi objavami v prestižni reviji Nature

Aljaž Kavčič in doc. dr. Matjaž Humar iz Laboratorija za biološko in mehko fotoniko Odseka za fiziko trdne snovi in Dr. Nerea Sebastian z Odseka za kompleksne snovi Instituta “Jožef Stefan” so skupaj s kolegi z Instituta “Max Planck” prvič pokazali generacijo prepletenih fotonov v organski snovi, bolj natančno v tekočih kristalih. Doseženi rezultati tako predstavljajo konceptualno nove, izboljšane vire prepletenih fotonskih stanj z bistveno večjo mero uporabnosti in fleksibilnosti ter s tem odpirajo nove možnosti na področju kvantnih tehnologij, kot so kvantno računalništvo in kvantne komunikacije.

Doc. dr. Matjaž Humar je v ospredje znanstvene javnosti stopil že pred devetimi leti, ko je v reviji Nature Photonics objavil članek, ki je nemudoma doživel izreden odziv strokovne javnosti. V času svojega podoktorskega usposabljanja na Harvardu je prvi uspešno v celico vgradil laser in hkrati odkril, da maščobne celice pravzaprav že vsebujejo laserje. Laserji so tudi področje raziskave dr. Humarja v projektu, s katerim je  leta 2019 pridobil sredstva ERC Starting Grant (European Research Council) v višini 1,5 milijona evrov. Cilj projekta z naslovom »Celični laserji – povezovanje optičnih resonanc z biološkimi procesi«,  je študij interakcij med laserji, vstavljenimi v posamezne celice in biološkimi procesi v celicah.

Najprej bodo potek in rezultate tokratne raziskave predstavili avtorji doc. dr. Matjaž Humar, Aljaž Kavčič in Dr. Nerea Sebastian, ki bodo kasneje odgovarjali tudi na novinarska vprašanja.

V zadnjih desetih letih ( od 2014 do 2024) je imel Institut »Jožef Stefan« 12 objav v reviji Nature in 4 objave v reviji Science, Slovenija pa 37 objav v reviji Nature in 31 objav v Science. Upamo, da je nova objava v najprestižnejši znanstveni reviji odlična napoved za vsaj takšno mednarodno uspešnost raziskovalk in raziskovalcev Instituta »Jožef Stefan« tudi v prihodnje, so zapisali na IJS.