Pages Menu
Categories Menu

Posted on 7.02.14 in Featured, Podjetništvo, Start Up

Jurij Lozić: Pri oblikovalskem procesu “poslušam” material

Jurij Lozić: Pri oblikovalskem procesu “poslušam” material

JURIJ LOZIĆ izumitelj inovativnega blatnika za kolo Musguard, ki je zagonska sredstva zbiral na kickstarterju, odgovarja na vprašanja TROMBE

Ste izumitelj inovativnega blatnika za kolo Musguard. Ob tem je treba povedati, da ste obiskovali likovno akademijo, pri tem izumu pa je vključeno tudi tehnično znanje. Je pa blatnik tudi estetski izdelek. Kako oblikujete idejo, kako združujete različna znanja?

Moj oblikovalski proces zelo hito preskoči iz ideje in prvih skic na izdelovanje modelov, če se le da, v materialu, iz katerega bo izdelan končni produkt. Trudim se čim hitreje priti do končnega prototipa. To seveda ponavadi zahteva izdelavo več modelov,proces gre od najpreprostejše, prve ideje do zelo kompleksnih in zakompliciranih rešitev, potem pa se prizemljim in stvar poenostavim, vrnem  se k izhodiščni ideji. Tak način dela se mi nekako ponavlja pri vseh projektih, ne vem zakaj. Na koncu izdelek izgleda zelo preprosto, a pot do njega je kar dolga. Ključno vlogo zmeraj igra material, ki pogojuje tako izgled kot delovanje izdelka. Pri oblikovalskem procesu “poslušam” material in upoštevam principe proizvodnje, tako tehnično kot cenovno.

Se vam je zdelo, da za tak izdelek, za blatnik obstaja tržna niša?

Seveda, to je bil eden od razlogov, da sem se ga sploh odločil realizirati. Vedel sem, da zanj obstaja potreba, povpraševanje, ciljna publika. Nisem pa se zavedal obsega te publike, to me je presenetilo.

Za realizacijo ideje ste sredstva zbirali na Kickstarterju in prepričali blizu 1800 investitorjev. Kako se je izoblikovala odločitev za ta način zbiranja sredstev?

Za crowdfunding smo se odločili s kolegi iz Coworking Slovenia in Nikom Klanškom, ker smo imeli vsi željo preizkusiti ta način zbiranja zagonskih sredstev.  Zanimala nas je izkušnja in način delovanja tovrstnih platform. Bil je neke vrste eksperiment, nihče ni bil čisto prepričan, kaj se bo zgodilo. Ciljno publiko smo preverili na specializiranem kolesarskem sejmu v Berlinu, kjer smo dobili odličen odziv. To nam je vlilo samozavest, da smo po svojih najboljših močeh pripravili kar se da kvalitetno kampanjo in jo objavili na Kickstarterju.

lozicFoto: Igor Domijan

Katere  pogoje mora iskalec izpolnjevati, da zbira sredstva na Kickstarterju ?

 Najprej mora imeti možnost nastopanja na tej platformi, kar za enkrat pogojuje ameriško državljanstvo ali vsaj investitorska viza. Potem je stvar praktično prepuščena ustvarjalcu samemu, njegovi želji in sposobnosti priprave dobre kampanje. To ni pogoj, a odloča o uspešnosti kampanje. Seveda mora iskalec dobro poznati svoj posel, proizvodne procese in njihove cene, zadeva mora biti praktično že pripravljena za masovno produkcijo (govorim iz stališča produktnega oblikovanja). Seveda pa ima Kickstarter tudi svoja pravila in omejitve. Ne dopušča financiranje medicinskih pripomočkov, orožja, ….

Kakšne so prednosti in kakšne so slabosti omenjenega načina iskanja investicij?

Prednosti je ogromno: razen zbiranja sredstev je zadeva neverjetno promocijsko orodje, na vseh nivojih. Nagovarja tako končne “kupce”, kot tudi ljudi iz industrije: proizvajalce, distributerje, trgovce. Proces se tako neverjetno pospeši, da človek komaj dohaja. To bi lahko tudi izpostavil kot primer “slabosti”. Val povpraševanja lahko postane preveliko breme za enega človeka, zato je dobro tovrstne projekte izvajati v tesno povezanih skupinah. Ko zadeva poteka, ni časa za počitek. Ko se izteče, pa se delo šele zares začne, zato zahteva dobro psihično in fizično pripravljenost. Pri svoji kampanji in kasneje realizaciji sem potreboval pomoč vseh bližnjih in družine.

Kakšne so vaše zaveze do mikroinvestitorjev?

Mikroinvestitorjem so obljubljene t.i. nagrade, ki jih morajo te dobiti, če se le da v obljubljenih rokih. Zaželeno je, da so o fazah in procesu dobro obveščeni, konec koncev so zaupali svoj denar popolnemu tujcu, tehnično gledano brez obveznosti.

Zdaj delujete tako rekoč na globalnem trgu. Vam prinaša to veliko prednosti

Absolutno. Globalni trg mi pomeni dovolj veliko kritično maso, da projekt živi in se produkt proizvaja, nam omogoča eksistenco. Hkrati prinaša nove povezave, prijateljsta širom sveta. Svet na enkrat postane res majhen in dostopen.

Imajo Slovenci dovolj znanja in smelosti, da z idejo vstopajo na globalni trg in iščejo take ali podobne načine investiranja

Definitivno. Po mojih opažanjih smo Slovenci neverjetno konkurenčni. Kreativnost, sposobnost in profesionalizem, ki smo jim bili priča v preteklem letu, tako pri projektih na KS, kot sicer, je neverjetna. To je opazila tudi tujina, naši projekti so pritegnili kar nekaj pozornosti. Potencial je za razliko od splošnega prepričanja ogromen. Zatakne se pri osebnostnih lastnostih. Izgleda, da so kljub vsemu pri nas najambicioznejše barabe, ki jim je popolnoma vseeno za narod kot tak in skrbijo le za lastne ekonomsko-politične interese. Sem malo zašel, a to dejstvo me res žalosti.

Razmišljate že o kakšnem novem izdelku,  ki bi bil prav tako odmeven?

Razmišljam o mnogo novih projektih, ki jih bom enega po enega realiziral na podlagi znanja, ki ga pridobivam vsak dan. Mudi se mi ne, ker sem si dokazal, da je za res kvalitete rešitve potreben čas, inkubacijska doba. O odmevnosti težko govorim, a mislim, da tako odmevni ne bodo. Že odmevnost tega projekta me presenča. Menim, da je pogojena z več razlogi: nov ekonomski model, “slaba” ekonomska situacija in nizko stanje duha v državi, katere mediji in politika nas neprestano drži v občutku terorja in brezupa. Slednje ignoriram, držim se svojega posla in širim svojo izkušnjo.

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *