Novosti v novem študijskem letu
Na Univerzi v Ljubljani (UL) je pred začetkom novega študijskega leta predstavila ključne novosti in priložnosti za študentke in študente, saj ” želijo Univerzo, ki bo študentkam in študentom omogočila, da razvijajo svoje potenciale, da se uspešno vključujejo v družbo in tako prispevajo k reševanju vse bolj perečih družbenih problemov,” poudarja rektor UL, prof. dr. Gregor Majdič. Univerza je odprta in vsevključujoča, zato veliko pozornosti in premisleka posvečajo prenovi programov z vidika interdisciplinarnosti in naslavljanja ključnih družbenih problemov.
Na drugi stopnji je v letu 2024 akreditiran nov skupni študijski program Umetna inteligenca (UL FRI), v postopku akreditacije na NAKVIS-u sta predloga za akreditacijo dveh novih magistrskih interdisciplinarnih študijskih programov Bioekonomika in Bioinformatika (oba na UL BF). Prorektorica prof. dr. Ksenija Vidmar Horvat, poudarja bistvenost vključevanja študentk in študentov v projektno delo, ki stremi k individualiziranemu pristopu in razvoju novih didaktičnih metod.
Maja Dizdarević, pomočnica glavnega tajnika UL za razvoj storitev za študente in alumne: “Prizadevamo si, da se študentke in študenti že v času študija vključujejo v raziskovalne projekte ter pridobivajo dodatna znanja in izkušnje za razvoj svojih potencialov.” Velik poudarek bo tudi v prihodnje na sodelovanju z gospodarstvom in delu, ki omogoča otipljiv odziv na izzive in karierne.
Na UL je junija letos zaživela nova enota, Pisarna za enakost in vključevanje (PEV). Izr. prof. dr. Petra Videmšek, vodja Pisarne za enakost in vključevanje, pravi: “Univerza je prostor, kjer se znanje predaja, kjer se znanje ustvarja in kjer se znanje prenaša. Ni nepomembno, na kakšen način se to počne. Prizadevamo si, da bo Univerza prostor, ki bo učna skupnost za vse – tiste, ki so prikrajšani in tiste, ki si želijo več.” Osnovni namen vzpostavitve pisarne je prispevek k razvoju splošne kulture vključevanja, strpnosti in povezovanja v odprto akademsko skupnost.
UL se uvrša med največje raziskovalne institucije v Sloveniji, zavezane k zelenemu in digitalnemu prehodu. V okviru Načrta za okrevanje in odpornost izvajajo projekt UL za trajnostno družbo (ULTRA), ki tovrstne kompetence celostno naslavlja skozi več kot 25 pilotnih projektov na temo mikrodokazil, namenjenih študentkam in študentom, alumnom in splošni javnosti. “Programi za mikrodokazila predstavljajo, fleksibilno, specializirano izobraževanje, ki v kratkih modulih ponudijo specifične kompetence”, razloži Tamara Boh, vodja Centra vseživljenjskega učenja. Ti programi ne nadomeščajo ali razbremenjujejo tradicionalnega izobraževanja, predstavljajo pa pomembno dopolnitev, ki je nujna, tako zaradi hitre dinamike sprememb v družbi, kot tudi zaradi razpršene in neurejene ponudbe usposabljanj na trgu.”
Prof. dr. Nataša Poklar Ulrih, institucionalna koordinatorka Zveze EUTOPIA, predstavi priložnosti za študentke, študente v okviru Zveze EUTOPIA, zveze desetih evropskih univerz, katere cilj je spodbujanje mobilnosti študentk in študentov, akademskih izmenjav in ustvarjanje bolj integriranega evropskega izobraževalnega prostora. “Zveza EUTOPIA nudi študentom Univerze v Ljubljani številne priložnosti za mednarodno izmenjavo, medkulturno izkušnjo, sodelovanje pri inovativnih projektih, razvoj kariernih veščin in aktivno sodelovanje pri oblikovanju prihodnosti evropskega visokega šolstva.”