Posted on 27.06.23 in Inštituti

Pogovor: Kaj je napredek?

O vprašanju, Kaj je napredek in konservativnost, pripravlja Inštitut Nove revije  v Cankarjevem domu v Dvorani Alme Karlin, 28. junija 2023, ob 19.30 razpravo, ki odpira vprašanje napredka, kot ga razumeta evolucijske biologa David Haig  in Günter Wagner. Razpravo bo usmerjal filozof Andrej Drapal.

Je mogoče ponoviti obdobje, ko so znanstveniki, naravoslovci in humanisti sedeli za isto mizo in si bili sposobni povedati nekaj zanimivega in koristnega, ne le samim sebi, ampak vsem, ki jih vsaj malo zanima to, kar se dogaja okoli njih?

Profesor David Haig je nedavno objavil knjigo z naslovom From Darwin to Derrida. Derrida mu je s svojim konceptom razlike, ki ustvarja razliko, služil kot razlog za prebojno razumevanje genetike in evolucije. David Haig znanost povezuje s filozofijo.

Günter Wagner se ukvarja z vprašanjem, kaj je evolucijska novost. Njegova teza je, da je tisto novo popolni komplement tistemu, kar je enako, kar je evolucijski homolog.

Zakoni evolucije, kot jih razumejo biologi, so lahko univerzalni zakoni evolucije le, če zadevajo vse, kar je živega, in s tem tudi vse, kar je človeškega. Ob tem se nam postavljajo vprašanja:

• Ali veljajo v razvoju družbe, jezika, ekonomije drugačni zakoni?
  • Ali je v napredek v znanosti eno, v človeški družbi pa nekaj drugega?
  • Ali je konservativno enako nazadnjaštvu?

Vprašanj je, kot vedno, več kot odgovorov.

Pogovor bo potekal v angleškem jeziku.
Na voljo bo slovenski povzetek teme pogovora. Prost vstop v dvorano iz Erjavčeve ulice.

Prof. David A. Haig je George Putnam Professor of Organismic and Evolutionary Biology, Harvard University, avtor številnih znanstvenih prispevkov in knjig, med drugimi From Darwin to Derrida, Selfish Genes, Social Selves and the Meanings of Life (MIT Press 2020).

Prof. Günter Wagner je Alison Richard Professor Emeritus of Ecology and Evolutionary Biology, Yale University, prav tako avtor številnih znanstvenih razprav ter knjige Homology, Genes and Evolutionary Innovation (Princeton University Press, 2014).

Andrej Drapal je svetovalec, publicist, študent in avtor knjige Homonism: One Rule for Life as Philosophy of Conservatism (Schollars’ Press, 2022).