Pages Menu
Categories Menu

Posted on 20.10.15 in Featured, Univerze, Video

Prof. ddr. Barica Marentič Požarnik, FF UL: Ali znajo študentje študirati samostojno?

Prof. ddr. Barica Marentič Požarnik, FF UL: Ali znajo študentje študirati samostojno?

Kakovost poučevanja je eden od pomembnih dejavnikov uspešnega pedagoškega procesa na vseh stopnjah poučevanja. In če so učitelji na nižji in srednji stopnji poučevanja v tej smeri ustrezno izobraženi, to za visokošolske učitelje ne velja. Pri slednjih je v ospredju predvsem usposobljenost v stroki, ki jo predavajo. Pomanjkanje pedagoških znaj je zato lahko ovira pri uspešnem poučevanju študentov, poudarja prof. ddr. Barica Marentič Požarnik. Že mnogo let si prizadeva za spodbujanje pedagoške odličnosti v visokem šolstvu. V okviru Centra za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete s sodelavci sodeluje tudi v evropskih projektih. Nadrobneje so o tej tematiki spregovorili na posvetu po zaključku projekta KUL (Kakovost Univerze v Ljubljani). Predstavili so izkušnje in rezultate evalvacij petih izvedb akreditiranega programa izpopolnjevanja Osnove visokošolske didaktike in drugih izobraževanj za pedagoge, za katera je bilo na univerzi veliko zanimanja. Aktivne metode podajanja vsebin so med slušatelji privedle do zadovoljstva in pripravljenosti za uvajanje pozitivnih sprememb v pedagoško delo. Opozorili pa so tudi na pogosto nezainteresiranosti akademskega okolja za kakovost pedagoškega dela in v zapostavljanju tega področja v habilitacijskih merilih. V prihodnje bi bilo smiselno spremljati dolgoročne učinke takih usposabljanj, ali vodijo tudi do bolj poglobljenega učenja in znanja pri študentih.

D80_1823

Barica Marentič Požarnik, zaslužna profesorica Univerze v Ljubljani, je doktorirala iz psihologije in iz pedagogike. Na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani je v letih 1971-2005 izvajala predmete pedagoška psihologija, psihologija za učitelje in izkustveno učenje, imela pa je tudi številne seminarje in delavnice za učitelje vseh stopenj. Sama in v soavtorstvu je objavila 14 monografij in nad 300 znanstveno-strokovnih člankov doma in v tujini, predvsem na področjih učnih stilov in strategij, izkustvenega učenja, učne interakcije in komunikacije, izobraževanja učiteljev, visokošolske didaktike in okoljske vzgoje. Zavzema se za celostno globinsko učenje, ki zajema in povezuje spoznavno, čustveno-moralno in spretnostno razsežnost.

Ob vsem prizadevanju pa prof. Marentič Požarnik postavlja vprašanje, kako spodbuditi večino visokošolskih učiteljev, da se bodo bolj posvetili kakovostnemu pedagoškemu delu in izpopolnjevanju znanj. Gre tudi za bolj ustrezno umestitev pedagoške odličnosti v merila za izvolitev v nazive, kot zgled pa so nam pri tem lahko   nekatere evropske države.

Video: Igor Domijan/ Aguatera

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *