Posted on 18.06.15 in Featured, Inštituti, Video

prof. dr. Jadran Lenarčič, direktor IJS: Država je pri proračunu najbolj zarezala v znanost

Institut Jožef Stefan (IJS) se je na European Research Ranking je v letu 2014 uvrstil v skupino najuspešnejših. To je tudi več kot dobra popotnica za nov, že tretji, mandat direktorju prof. dr. Jadranu Lenarčiču, ki seveda ne skriva zadovoljstva, a hkrati poudari, da je to zasluga dobrih sodelavcev, dobrih raziskovalcev in znanstvenikov na institutu, ki so v minulih letih uspeli vzpostaviti sodelovanje v okviru evropskih znanstvenih izmenjav. Zato imajo tudi vsa področja raziskovanja pokrita z evropskimi projekti, bodisi kot sodelavci in pri mnogih projektih kot koordinatorji. V okvru nove fnančne perspektive “Obzorje” 2020 so tudi že pridobili 25 projektov in pri 20% so tudi že koordinatorji. Kakorkoli, svojevrsten je tudi podatek, da na IJS kar 250 ljudi “živi” od evropskih projektov, kar pa ima lahko tako dobre in tudi slabe strani, poudarja in pojasni direktor.

Prof. Lenarčiču res ne manjka tako znanstvenih kot vodstvenih referenc. Raziskovalno se ukvarja z robotsko kinematiko, biorobotiko in humanoidnimi roboti. Ima kar nekaj pomembnih znanstvenih prispevkov, kamor sodijo nove metode modeliranja in simulacije robotske kinematike in dinamike prostorskih mehanizmov, matematični modeli gibanja gornje ekstremitete pri človeku ter nove metode obravnave redundantnih mehanizmov. Je tudi urednik vrste odmevnih mednarodnih knjižnih objav, soavtor monografij Robotski mehanizmi ter Robotika, ki sta izšli v angleščini pri mednarodni založbi Springer. Je član kar nekaj mednarodnih strokovnih organizacij, predavatelj na univerzah in gostujoči profesor na večih univerzah po svetu. Kot raziskovalec robotike ima razmislek nenehno obrnjen v prihodnji razvoj. Robote sicer umeščaš v tovarne, pravi, pri uvajanju humanoidnih robotov pa se vedno bolj razmišja o funkcioniranju človeka o njegovih kognitivnih procesih in prav te vrste raziskav bodo imele v prihodnosti vedno večji vpliv na razvoj drugih tehnologij, v medicini, športu itd. In razvoj bo šel naprej, roboti se bodo znašli med nami, civilizacija pa se bo temu prilagajala.

S tretjim mandatom za direktorja IJS, prof. Lenarčič ohranja občutek, kot da vstopa v prvi mandat. Z neko energijo, motivacijo, prevideva, da se napoveduje nek preobrat. Morda se ta že kaže v velikem zanimanju za projekt pametne specializacije, ki je imel neverjeten odziv tako pri raziskovalnih skupinah kot industriji sami. Vendar meni, da samo kohezijska sredstva ne bodo rešila vseh problemov. Proračun bo moral razmere v raziskovanju popraviti. Je to spoznanje prišlo tudi do politike?

Foto & video: Igor Domijan